Page 32 - ÇALGI EĞİTİMİ KEMANE 12
P. 32

1.
                                                   OKUMA PARÇASI                                          ÜNİTE






                                                    MÜZİK EĞİTİMİ VE SABIR





                Çalgı eğitimi sürekli egzersiz yapmayı gerektiren bir alandır. Nasıl ki bir sporcu vücudunu formda tutmak
                için sürekli antrenman yapmalıdır, aynı şekilde müzisyen de parmaklarını formda tutmak, ince motor be-
                cerilerini geliştirmek ve bu gelişimini koruyabilmek için de düzenli olarak günlük egzersizler yapmalıdır. Do-
                layısı ile ciddi bir çalışma disiplini içinde olmalıdır. Böylece birey, alacağı çalgı eğitiminin yardımıyla ulusal
                ve evrensel düzeydeki müzik yapıtlarından derlenmiş seçkin bir dağarcığa da sahip olacak ve en iyi biçimde
                mesleki yaşantısına hazırlanacaktır.

                Çalgı eğitimi, müzik eğitimi boyutlarından müzik teorisi eğitimi ile de oldukça ilişkilidir. Özellikle ritim eğiti-
                mi, deşifre becerisi ve nota okuma (solfej), çalgı eğitiminin hedeflerine ulaşmasında etkili ve önemli unsur-
                lardır. Notaları seri şekilde tanıyıp okuyamayan, çeşitli ritim kümelerinin tartımlarını algılayamayan bir öğ-
                renci, eser ya da etüt çalışırken, nota ya da ritim kümesini tanımada sorunlar yaşayacak, bunun sonucunda
                da çalışma azmini kaybedebilecektir. Bu nedenle müzik teorisi eğitimine gerekli özenin gösterilmesi, nota
                ile ritim kümelerini okuma becerisinin kazandırılması ve geliştirilmesi çalgı eğitimi açısından önemlidir.







                                      Okuma parçasında verilen bilgiler ve kendi çalgı öğreniminizin size kazandır-
                   7. ETKİNLİK       dığı deneyimler ışığında, sabırla çalışmanın müzik eğitiminiz süresince size
                                   neler kazandırdığını maddeler hâlinde yazınız. Yazdıklarınızı çalgı öğrenimi-
                                  ne yeni başlayan arkadaşlarınızla paylaşınız.































                 ÖZÇELİK HERDEM, D. (2016). Opinion by Staff Violin the Motivation of Students the Education of Approach for
                 Improvement Evaluation. Journal of Strategic Research in Social Science, 2016, 2 (4), 67-82.
                 TOPALAK, Ş. (2013). Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi/Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların İncelenmesi. www.sana-
                 tegitimidergisi.com Cilt 1, Sayı 2, 2013 / Volume 1, Issue 2, 2013 / DOI:10.7816/sed-01-02-08 (Komisyon Tarafından
                 Düzenlenmiştir)





                                                                                                             31
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37