Page 28 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12
P. 28
TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12 1. ÜNİTE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
14. Şamanizm dönemi müzik yapısı için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) Dinsel-inançsal yapı hâkimdir.
B) Dünyevi müzikler etkindir.
C) Resmî tören müzikleri etkindir.
D) Askerî amaç ön plandadır.
E) Eğitim amacı ön plandadır.
15. İslamiyet’in kabulünden sonra müziğin icrasında görülen değişiklikler için aşağıdakilerden
hangisi söylenebilir?
A) Sözsüz müzik icrasına yönelinmiştir.
B) Müziğin sağaltıcı gücüne inanıldığı için müzik şifa amaçlı kullanılmıştır.
C) Medrese ve tekkelerde çalgı aleti eşliğinde toplu söyleme geleneği yerleşmiştir.
D) Müzik eğitimi veren kurumlar açılmıştır.
E) Müzik icrası halk tarafından yapılmıştır.
16. Türk halk müziğinde toplu seslendirme olgusu düşünüldüğünde aşağıdaki yargılardan
hangisi yanlıştır?
A) Türk halk müziğinde koro geleneği Türkler’in İslamiyet’i kabulünden öncesine dayanır.
B) Türk müziğinde toplu çalma ve söyleme geleneği olsa da düzenli bir koro anlayışı yoktur.
C) Türk halk müziğinde toplu icra çoğunlukla müzikli toplantılarda sergilenmiştir.
D) Türk halk müziği alanında koral yapı, radyoların kurulmasıyla başlamıştır.
E) Cumhuriyetin kurulduğu yıllardan itibaren halk türküleri hem tek sesli hem de çok sesli
olarak korolarda seslendirilmiştir.
17. Aşağıdakilerden hangisi koro çalışmalarının toplum yaşantısına katkılarından değildir?
A) Toplumun müzikal yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olur.
B) Toplumun geleneklerini biçimlendirir.
C) Toplumda dayanışma ve iş birliği duygularını geliştirir.
D) Kültürün gelecek nesillere aktarılmasına yardımcı olur.
E) Gerçekleştirilen müzikal deneyimler sayesinde bireylerin öz güvenlerinin gelişmesine
yardımcı olur.
18. Aşağıdakilerden hangisi koro çalışmalarının bireylere kazandırdığı davranışlardan değildir?
A) Sorumluluk duygusunun gelişmesi
B) Sosyal becerilerin gelişmesi
C) İletişim becerisinin gelişmesi
D) Öz güven duygusunun gelişmesi
E) Önsezi becerisinin gelişmesi
“Ölçme ve değerlendirme” ile ilgili pdf dosyasına
yandaki karekoddan ulaşabilirsiniz.
26

