Page 25 - TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12
P. 25

TÜRK HALK MÜZİĞİ KORO 12                                                                         1. ÜNİTE




                  SORU-YORUM

               Şarkı söylemede konuşma becerisinin geliştirilmesi neden önemlidir?
               •   Şarkı sözlerinin anlaşılırlığını sağlar.
               •   Müziğin estetiğini güçlendirir.
               •   Duygusal ifadeyi vurgular.
               •   Profesyonel performansı arttırır.

               •   Farklı dillerde şarkı söyleme becerisini geliştirir.



                  ETKİNLİK

               Konuşma becerisini ve diksiyonu geliştirmeye yönelik aşağıda verilmiş olan tekerlemeleri akıcı
               şekilde söylemeye çalışınız.
               •   Çiftçi Çetin çiftliğine çit çekerken çok yoruldu.
               •   Denizlili Duran Dede, dağ demeden dere demeden durup dinlenmeden diyar diyar dolaştı.
               •   Ankaralı Ali Ağa, Adana’daki ablası Ayla’nın ağladığını anlar anlamaz arabasına atlayıp Adana’ya gitti.

               •   Gece penceredeki benekli tekir kedi kendi tenceresindeki eti yedi.
               •   Özellikle özerklik üzerine Özdemir’e özgü özgün ve özgül özellikleri izleyen Özbekli Özkan’la,
                  Özakman, Izgan, Uzken, Özülken, Ozanlara uzanarak ezeli üzüntülerini azalttılar, azalttılar; sonra da
                  kuşları azad ederek yan gelip yattılar.
               •   Uzun burunlu umutsuz kulun mumunu mumsuz kutudan ateşlediler.
               •   Safranbolulu Safinaz’la Salihlili Salih Sivrihisar’da soğuk almışlar, sinüzit olmuşlar, sonra sımsıkı
                  sarınarak söylenmesiz Seyitgazi’ye varıp, sarımsaklı suteresini susarımsağı ile karıştırarak suyunu
                  süzmüşler.
               •   Hahamhanede hahambaşı hahamı homur homur homurdanır görünce, hemencecik heyecanlandı,
                  hızlandı, hoşnutsuz hırçın halhallarla halkaları, halatları hallaçlara verdi.




                  DİKKAT
                  Koro şeklinde türkü söyleme çalışması yaparken türküye aynı anda başlamaya ve türkü-
                  deki sessiz harfler üzerine aynı anda düşmeye dikkat ediniz.



                  DİKKAT
                  Türküyü seslendirmeye başlarken öncelikle sözlerin ritmik okumasını yapınız. Türküde
                  yer alan sessiz harfle biten kelimelerdeki müzik cümlelerinin kapanma noktalarına dik-
                  kat ediniz.



                  DİKKAT
                  Ayakta veya oturarak yapılacak koro çalışmaları için yandaki
                  karekodda verilen duruş ve oturuş pozisyonlarını uygulayınız.







                                                                                                        23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30