Page 34 - THM TEORİ VE UYGULAMASI (ORTAK-TSM) 12
P. 34
Hamit ÇİNE ve Salih URHAN gibi Türk halk müziği üstadlarının da gurbet havalarının derlenmesine ve
Teke yöresinin müzik kültürüne katkıları büyüktür (Görsel 1.6).
Görsel 1.6: Teke yöresi müzik kültürüne önemli hizmetleri
bulunan (solda) Salih URHAN ve (sağda)
Hamit ÇINE
Adını Sevdiğim Avşar Beyleri Sarı Poyraz Esip Gelir Bendinden
Adını sevdiğim Avşar beyleri Sarı poyraz esip gelir bendinden
Sana bir vezirlik yakışıp durur Çeken bilir ayrılığın derdinden
Topla dizginleri tanı kendini Kuş olsam da uçuversem ardından
Karşıda düşmanlar bakışıp durur Benim ağam geldi der der sarar mı
Avşar beyi der ki gelsin göreyim Pencereden yeller esti güz m’oldu
O da nasıl yiğit imiş bileyim Aramızda bir incecik söz m’oldu
Armağan isterse canlar vereyim Gelin senden ayrılalı az m’oldu
Candan başka armağanım yok benim Ölelim gidelim ayrılmayalım
(Talip ÖZKAN / Denizli) (Yöre Ekibi / Burdur)
Gurbet havalarına örnekler:
• Ağamın Bindiği Arap Atıdır (Burdur)
• Akşamlar Oldu Gine Bastı Kareler (Denizli)
• Alçacık Dağları Kar Gine Bastı (Isparta)
• Ali Beyim Taş Başında Oturur (Burdur)
• Çingir Çingir Öter Yaylanın Daşı (Burdur)
• Eser Eser Sabah Yeli Kesilmez (Antalya)
• Eylen Durnam Eylen Haber Sorayım (Antalya)
• Geceleri Kalkar Kalkar Ağlarım (Burdur)
• Güllük Dağının Başında Koyun Yayılır (Burdur)
• Gümüşlü Cezvelerim Gaynar Ocakta (Burdur)
32