Page 69 - THM TEORİ VE UYGULAMASI (ORTAK-TSM) 12
P. 69

Sulari’nin eserlerine usul yapısı açısından bakıldığında 2 / 4’lük, 4 / 4’lük, 5 / 8’lik, 6 / 8’lik, 7 / 8’lik, 9 / 8’lik,
            10 / 8’lik, 12 / 8’lik ve 18 / 8’lik usullerin kullanıldığı görülmektedir. Bazı eserlerinde ise birden fazla usul yapısına
            yer vermiştir. “Necef Deryası” adlı eserindeki ritmik yapı bu durumu örneklemektedir. Eser semah formunda olup
            melodik yapısı da ustaca düşünülmüş ve oldukça zor icra edilen bir eserdir. Bu eser aynı zamanda Sulari’nin
            müzikal açıdan iyi bir kompozitör olduğunu da ortaya koymaktadır.
               Sulari’nin eserlerinde çok çeşitli makam dizilerini kullanmış olması da dikkat çekmektedir. En çok uşşak,
            hüseyni, karcığar, nikriz, muhayyer, hicaz, segâh ve saba makamı dizilerini kullandığı görülmektedir.
               Davut Sulari kendi eserlerinin yanı sıra usta malı dediğimiz, başka kaynak kişilere ve âşıklara ait eserleri
            de icra etmiştir. “Küstürdüm Barışamam”, “Çıkar Yücelerden Yumak Yuvarlar”, “Yeşil Kurbağalar”, “Geceler
            Yârim Oldu” ve “Taşa Verdim Yanımı” bu eserlerden birkaçıdır.
               Davut Sulari’nin usta bir müzisyen olması TRT radyolarında hizmet vermesini de sağlamıştır. 1949 yılında
            Muzaffer SARISÖZEN’in katkısıyla 6 ay kadar Ankara Radyosunda, daha sonra yine SARISÖZEN ve Ulvi
            Cemal ERKİN’in katkılarıyla İstanbul Radyosunda görev yapmıştır.
                “Kız Senin Derdinden Derbeder Oldum” adlı ilk plağını 1949 yılında çıkarmıştır. 80 adete yakın plak ve
            kaseti bulunmaktadır. Ancak Sulari’nin birçok eserinin de atışma meydanlarında, ev meclislerinde yitip gittiğini
            söylemek mümkündür. Âşık Davut Sulari, Erzurum’da Ali Rahmani’nin kahvesinde bir âşık atışması esnasın-
            da fenalaşır. Yapılan tüm müdahalelere rağmen 18 Ocak 1985’te hayata gözlerini yumar.




               İnan Tekin’in Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi’nde (2011- II) yayınlanan “Son Gezgin Âşık,
            Davut Sulari ve Müziği” başlıklı araştırma yazısından alıntıdır.







               ÖZ DEĞERLENDIRME FORMU
               Bu form ünite içerisinde icra ettiğiniz uygulamaları değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Her bir ölçü-
            tü okuyarak EVET ya da HAYIR seçeneğine (X) işareti koyunuz.

                                           ÖLÇÜTLER                                    EVET      HAYIR

             1.  Eserin sözlerini doğru şekilde seslendirebiliyorum.
             2.  Ölçü içindeki notaların zamanlarını doğru icra edebiliyorum.

             3.  Eseri doğru metronomda okuyabiliyorum.

             4.  Eseri detonasyon yaşamadan seslendirebiliyorum.
             5.  Eseri yöre tavrına uygun şekilde icra edebiliyorum.

             ÖĞRENCI GÖRÜŞÜ:
             1.  Bu çalışmada neler öğrendim?



             2.  Bu çalışmada nerelerde zorlandım?







                                                          67
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74