Page 97 - TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 97
MAKAMSAL MÜZİK-ll
Uygulama 15: Aşağıda notası verilen 4/4’lük usuldeki nihavent makamı seyrini
a) bona yapınız.
b) solfejini yapınız.
œ
œ
3 4 œ œ œ œ œ œ œ œœ œ œ œ œ œ . œ œ œœ œ . œ œ œ œ
œ
& 3 4 œ œ œ œ œ ‰ J œ
œ œ œ
3 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
œ
& 3 Œ J J Œ œ 6
3 œ œ œ 8 œ œ œ . œ œ œ œ œ œ
& 3 Œ œ œ ˙ œ œ œ œ œ œ 8 œ ˙
3 j œ œ
œ
& 3 ‰ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ œ œ œ . ˙ Œ
J
Padişahlar katlime ferman eylese,
Gene geçmem ala gözlü yâr senden vay beni, beni
Cellatlar karşımda satır bilese,
Gene geçmem ala gözlü yâr senden oy oy oy
Beste: A. Adnan Saygun
Yeter oldun fena bağında nalan Gülün rengine aldanma uçagör
Yürü bülbül yürü dost illerine Bu kesret merg-zarından geçegör
İdüp tavus-ı kudsilerle seyran Varup vahdet şarabından içegör
Yürü bülbül yürü dost illerine Yürü bülbül yürü dost illerine
95