Page 101 - THM TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 101

ÖLÇME DEĞERLENDİRME





                  A)   Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcüğü/sözcükleri yazınız.

                 1.  Birleşik  dokuz  zamanlı  usullerde  2+2+2+3  düzümünden  oluşan  usule  Türk  sanat  müziğinde
                     ……… ve ……… denmektedir.

                 2.  Ağır tempolu birleşik dokuzluların adı ……………… dır.

                 3.  Birleşik dokuz zamanlı usullerde …………… düzümünden oluşan usule Türk sanat müziğinde
                     “aksak semai” adı verilir.

                 4.  Birleşik  dokuz  zamanlı  usullerde  3+2+2+2  düzümünden  oluşan  usule  Türk  sanat  müziğinde
                     …….... adı verilir.

                 5. A ve B tipi beş zamanlı birleşik usullerin A+B şeklinde karılmasından oluşmuştur. Geleneksel Türk
                     sanat müziğinde bu usule ………… denilmiştir.

                 6.  Antalya, Burdur ve dolaylarında D tipi birleşik dokuzluların süratlilerine …………….. denir.



                 B)  Aşağıda verilen ifadelerin doğru veya yanlış olduğuna karar vererek yanlış olduğunu
                     düşündüğünüz ifadelerin doğrusunu / yanlış olma sebebini noktalı yerlere yazınız.

                 7.  Dört zamanlı bir ana usulün altı zamanlı bir birleşik usul ile karılmasından oluşmuştur. Geleneksel
                     Türk sanat müziğinde bu usule çengiharbi denir. (Doğru/ Yanlış)

                     ...................................................................................................................................................

                 8.  Birleşik dokuz zamanlı usullerde 3+2+2+2 düzümünden oluşan usule Türk sanat müziğinde Ak-
                     sak adı verilir. (Doğru/ Yanlış)

                     ...................................................................................................................................................

                 9.  Karşılamalar, Trakya dolayları ve sahil boyunca İstanbul, Samsun, Ordu ve Giresun’da sıklıkla
                     kullanılmaktadır. (Doğru/ Yanlış)

                     ...................................................................................................................................................

                 10. “Karma usuller” adı altında toplanan bu grup, birleşik usullerin ve ana usullerin bir araya gelme-
                     siyle oluşur. (Doğru/ Yanlış)

                     ...................................................................................................................................................

                 11.  Karma onlunun E tipi (3+3)+(2+2) dir. Geleneksel Türk sanat müziğinde bu usule aksak semai
                     denir. (Doğru/ Yanlış)

                     ....................................................................................................................................................

                 12. Aksak semai, beş zamanlı birleşik usulün A tipinin iki kez kullanılmasından oluşmuştur. (Doğru/
                     Yanlış)

                     ....................................................................................................................................................



             100
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106