Page 100 - TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 12
P. 100
4. ÜNİTE
Uygulama 17: Aşağıda notası verilen 4/4’lük usuldeki eviç makamı seyri
a) bona yapınız.
b) solfejini yapınız.
œ
œ
8 4 œ œ œ œ œ œ œ œ . œ œ 8 œ œ œ œ . œ œ œœ œ . œ œ 8 œ œ œ
& 5 4 Œ ‰ J
œ
8 œ œ œ œ œ . œ œ . œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ
& 5 Œ J ‰ J œ œ œ œ œ
8 j ˙ œ œ 6 œ œ
œ
& 5 ‰ œ œ œ œ œ œ œ œ ‰ œ œ œ œ œ œ . œ œ œ œ ˙
J
“Arkadaşlar! Güzel sanatların hepsinde ulus gençliğinin ne türlü
ilerletilmesini istediğinizi biliyorum. Bu yapılmaktadır. Ancak
bana kalırsa bunda çabuk, en önde götürülmesi gerekli olan
Türk musıkisidir. Bir ulusun yeni değişikliğine ölçü, musıkide
değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir. Bugün dinletilmeğe
yeltenilen musıki, yüz ağartacak değerde olmaktan uzaktır, bunu
açıkça bilmeliyiz. Ulusun ince duygularını düşüncelerini anlatan,
yüksek deyişlerini, söyleyişlerini toplamak, onları genel musıki
kurallarına göre işlemek gerekir, ancak Türk ulusal musıkisi
böyle yükselebilir, evrensel musıki de yerini alabilir. Kültür işleri
Yeter oldun fena bağında nalan Gülün rengine aldanma uçagör
bakanlığının buna değerince önem vermesini, kanunun ona
Yürü bülbül yürü dost illerine Bu kesret merg-zarından geçegör
İdüp tavus-ı kudsilerle seyran Varup vahdet şarabından içegör
Yürü bülbül yürü dost illerine Yürü bülbül yürü dost illerine
yardımcı olmasını dilerim.”
M. Kemal ATATÜRK
98