Page 13 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO 12
P. 13
1.1. MAKAMLAR
Neler Öğreneceksiniz?
1. Bu ünite içerisinde saba, segâh, kürdilihicazkâr ve hüzzam makamlarını,
2. Bu ünite içerisinde saba, segâh, kürdilihicazkâr ve hüzzam makamlarının dizilerini, bu
makamların seyirlerini ve bu makamlardan örnek eserleri öğreneceksiniz.
Hazırlık Çalışması
Saba, segâh, kürdilihicazkâr ve hüzzam makamlarından örnek eserler dinleyiniz.
Araştırınız
Saba, segâh, kürdilihicazkâr ve hüzzam makamlarının dizilerini inceleyiniz.
Dikkat
Dügâh ve bestenigâr makamları saba makamı etkisindeki en önemli iki makamdır. Türk müziği
tarihinde saba makamı kadar önemli yer teşkil etmiş makamlardır. Her iki makam da hem dinî musikide
hem de din dışı musikide bestekârlar tarafından tercih edilmişlerdir. Üç makamın ortak özelliği saba
makamı ile başlanıp yine makam seyrinin büyük bir bölümünde saba etkisiyle devam etmesidir. Sonuçta
saba, dügâh ve bestenigâr makamlarını birlikte ele almak saba makamı etkisinin pekiştirilmesi açısın-
dan faydalı olacaktır.
Ders Dışı Etkinlik
Arkadaşlarınızla gruplar oluşturarak ilinizde yapılan Türk sanat müziği konserlerine gidiniz.
Konserde dinlediğiniz saba makamındaki eserleri inceleyiniz.
Gerçek dostluğun ne olduğunu bilirim; bildiğim için de dostumu kendime çekmekten
çok, kendimi ona veririm. Bana en büyük iyiliği kendine iyilik ettiği zaman etmiş olur.
MONTAIGNE
DENEMELER
Çeviren: Sabahattin Eyüboğlu
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1999,
İstanbul
12 TÜRK SANAT MÜZİĞİ MAKAM BİLGİSİ TÜRK SANAT MÜZİĞİ MAKAM BİLGİSİ