Page 33 - TÜRK SANAT MÜZİĞİ KORO 12
P. 33
Ölçme ve Değerlendirme
A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere parantez içinde verilen sözcüklerden doğru olanı
yazınız.
‘‘çıkıcı, rast, la (dügâh), çıkıcı, mi bakiye diyez (acemaşiran), re (neva), inici’’
1. Hüzzam makamının güçlü sesi: .........................................
2. Bestenigâr makamının yeden sesi: ...............................
3. Kürdilihicazkâr makamının durak sesi: ....................................
4. Segâh makamının seyir şekli/tipi: ................................
5. Dügâh makamının durak sesi: ............................
6. Saba makamının seyir şekli/tipi:......................
B. Aşağıdaki açık uçlu soruların cevabını ilgili alana yazınız.
7. Saba makamının donanımını yazınız.
..................................................................................................................
8. Hüzzam makamı dizisi nelerden oluşur? Yazınız.
..................................................................................................................
C. Aşağıdaki soruları dikkatlice okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.
9. Si koma bemol (segâh) perdesi aşağıdaki makamların hangisinin donanımında yoktur?
A) Bestenigâr B) Dügâh C) Kürdilihicazkâr
D) Saba E) Segâh
10. Aşağıdaki makamlardan hangileri la (dügâh) perdesinde karar verir?
A) Bestenigâr-Segâh B) Kürdilihicazkâr-Dügâh C) Kürdilihicazkâr-Hüzzam
D) Saba-Dügâh E) Saba-Segâh
11. Aşağıdaki makamlardan hangisinin seyir tipi yalnızca inicidir?
A) Bestenigâr B) Dügâh C) Kürdilihicazkâr
D) Saba E) Segâh
12. Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde makamların seyir tipi aynıdır?
A) Bestenigâr-Hüzzam B) Bestenigâr-Kürdilihicazkâr C) Dügâh-Hüzzam
D) Kürdilihicazkâr-Segâh E) Kürdilihicazkâr-Hüzzam
32 TÜRK SANAT MÜZİĞİ MAKAM BİLGİSİ