Page 101 - ÇALGI EĞİTİMİ VİYOLA 12
P. 101
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen hüzzam makamı dizilerini çalınız.
≥ œ œ # ≤ œ œ
˙
#
B b 4 ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ . . ˙ Ó
4
by by ay
üy
Yerinden hüzzam dizisi ≥
˙
≤
≤
# 4 ≥ œ # ˙ œ œ œ œ œ œ # œ œ œ œ œ œ ˙ œ
B # 4 ˙ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ . . ˙ ˙ Ó
b
by üy by ay ˙ #
Dört ses hüzzam dizisi
≥
˙
# ≥ ≤ œ œ œ œ # œ œ œ œ ≤
B # 4 œ œ œ # ˙ œ œ œ œ ˙ œ œ œ . . Ó
4
˙ œ œ œ œ œ œ ˙ ˙ # ˙
by üy by ay
4.6.3. Hüzzam Makamı Dizisini Çalarken Farklı Yay Tekniklerini Uygulama
Tonal müziklerde uygulanan farklı yay tekniklerinin segâh makamı dizisinde de uygulaması
teknik becerilerin gelişimi için önemlidir.
Ders İçi Çalışma
Aşağıda verilen dört ses hüzzam makamı dizi alıştırmasını belirtilen alternatif yay örneklerine
göre çalınız.
# 4 1 2 3
B # 4 œ œ œ # œ œ œ # . œ œ œ #
.
œ œ œ œ œ œ œ œ . . œ œ œ ÿ œ ÿ ÿ ÿ ÿ
.
- .
- ÿ
Alternatif Yay Örnekleri
œ
# 1 1 0 œ œ œ 0 œ# œ œ 0 œ œ 0
B # 2 œ œ œ # œ œ œ œ œ œ œ œ œ
4
œ œ œ œ œ œ œ œ œ # ˙
Viyola 12. Sınıf 99