Page 116 - ÇALGI EĞİTİMİ BAĞLAMA 9
P. 116

4                   Bağlamada Çalma-Söyleme





                                     Ölçme ve Değerlendirme



                   A) Aşağıda verilen cümleleri okuyunuz. Doğru olanların başına "D", yanlış olanların
                      başına "Y" yazınız.


                     A) (   )  Halk müziği biçimsel olarak sözlü ve sözsüz eserler olarak ikiye ayrılır.
                     B) (   )  Uzun hava olarak başlayıp kırık hava olarak devam eden forma, karma hava denir.
                     C) (   )  Halk müziğinde tavır, bir form çeşididir.
                     D) (   )  Kırık havalar, sözlü halk ezgilerine verilen isimdir.
                     E) (   )  Yörelere göre söyleyiş biçimine ağız denir.

                  B.Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.


                   1. Aşağıdakilerden hangisi bir halk müziği formudur?
                     A) Tavır         B) Ağız         C) Şive           D) Kırık hava         E) Kırım havası




                   2. Şanlıurfa’da yapılan çalma-söyleme icrasına ne ad verilir?
                       A)  Barana            B) Oturak âlemi   C) Sıra gecesi     D) Karma havalar  E) Koçaklama



                   3. Sözlü eserler kendi içinde kaça ayrılır?
                     A) 5            B) 3             C) 4               D) 2                 E) Ayrılmaz




                   4. Aşağıdakilerden hangisi halk müziği formlarından değildir?
                     A) Semai        B) Deyiş         C) Bozlak         D) Semah             E) Halay



                  5. Sözlü eser icrasında hecelerin birden fazla nota grubuna yayılmasını gösteren işaretin
                     adı nedir?
                     A) Bağlantı     B) Nakarat      C) Hece bağı       D) Nota bağı         E) Düzen

















                   Daha fazla etkinliğe karekodu okutarak ya da aşağıdaki bağlantıdan çevrim içi olarak ulaşabilirsiniz.
                   https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muzik/calgi_egt_baglama9/8_BAG_9_2023_OLCME4.pdf





                   114
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121