Page 119 - ÇALGI EĞİTİMİ BAĞLAMA 9
P. 119
Bağlamada Tavırlar 5
Tavırların uygulanışında tezene elinin hareketi kadar klavye elinin parmak hareketleri de
büyük önem taşır.
Etkinlik 1
Bağlamada düzen ve tavır kavramlarını birbirinden ayıran özellikleri aşağıda verilen
boşluğa yazınız.
..............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
Etkinlik 2
Aşağıda verilen kavramların anlamlarını yazınız.
Tavır, ....................................................................................................................................
Ağız, ....................................................................................................................................
5.2. Âşıklama Tavrı Tezene Uygulanış Biçimi
Âşıklama tavrında tezeneyi kullanırken ilk vuruş, bütün tel gruplarına aynı anda üst tezene
vuruşu ile yapılır. Daha sonra gelen tezene vuruşları âşıklama tavrını belirleyen vuruşlardır. Alt
tezene vuruşu ile başlayan tavır vuruşu, alt tel grubundan başlayıp üst tel grubunda son bulacak
şekilde tellere seri olarak takma tezene yapar. Bu tezene tekniğine,
"tarama tezene" tekniği de denilmektedir. Söz konusu tavrı belirleyen
vuruştan sonrari bir şekilde uygulanarak tavır tezenesi oluşturulur.
Aşağıda verilen ilk ritim kalıbı üzerinde tezene vuruşlarının tellerdeki
hareketi gösterilmiştir. İkinci ritim kalıbında ise âşıklama tavrının
tezene vuruş işareti ile nasıl yazıldığı gösterilmiştir.
Daha fazla etkinliğe karekodu okutarak ya da aşağıdaki bağlantıdan çevrim içi
olarak ulaşabilirsiniz.
https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muzik/calgi_egt_baglama9/9_BAG_9_UNIT5_2023_ASIKLAMATAVRI.mov
Âşıklama Tavrı Tezene Açılımı
Âşıklama tezene işareti
117