Page 19 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 9
P. 19
ÜNİTE 1
MÜZİK T EORİSİNE GİRİŞ
• Ek çizgiler dizek çizgilerine paralel, nota
gövde genişliğini çok aşmadan ve dizek çiz- & j
gilerinin birbirlerine olan mesafeleri göze- œ
tilerek çizilmelidir.
˙
• Dizeğin birinci çizgisi ile dizeğin altındaki bi-
rinci ek çizgi arasına yazılan notaların altına, & ˙
dizeğin beşinci çizgisi ile dizeğin üstündeki
birinci ek çizgi arasına yazılan notaların üs-
tüne ek çizgi ilave edilmez. ˙
&
˙
ETKINLIK 2 Aşağıdaki notaların isimlerine ve dizekteki yerlerine dikkat ederek doğru anah-
tarları örnekteki gibi çiziniz.
& w w w
Si Fa Re
Si Fa Re
w w w
Si La Do
w
La Si Do
w
w
Re La Fa
Re La Fa
SUS
Müzikte sessiz süreler sus işaretiyle gösterilir. “Es” veya “susku” olarak da adlan-
dırılan suslar, notalar gibi çeşitli sürelerde olabilirler.
& ∑ & Ó & Œ
Birlik sus Ikilik sus Dörtlük sus
& ‰ & ≈ & ®
Sekizlik sus Onaltılık sus Otuzikilik sus
Suslar yazılırken şu kurallara dikkat edilmelidir:
• Birlik sus 4. çizginin altına yerleştirilmelidir. 3. çizgiye değmemelidir.
• İkilik sus 3. çizginin üstüne yerleştirilmelidir. 4. çizgiye değmemelidir.
• Dörtlük, sekizlik, onaltılık ve otuzikilik suslar dizeği ortalayacak şekilde yazılmalıdır.
17