Page 62 - BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 9
P. 62
ÜNİTE 2
B A S İ T Ö LÇ Ü L E R
MÜZİKSEL OKUMA (BONA) UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
Yönerge: Müziksel Okuma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
ÖĞRENCININ ADI SOYADI: SINIFI/ NUMARASI: TARIH:
PUAN
ÖLÇÜTLER
1 2 3 4 5
1. Deşifresini doğru yaptı.
2. Ölçü vuruşlarını eliyle göstererek doğru okudu.
3. Hız terimlerine uygun okudu.
SÜTUN TOPLAMI
TABLO PUANI
Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
Tabloda toplam 3 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 3x5=15’tir.
Puan=[(Tablo Puanı x 100)/15] formülü uygulanır.
DEĞERLENDIRME
Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
Uygulama ile ilgili notlar:
MÜZİKSEL YAZMA (TARTIM DİKTE) UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
Yönerge: Müziksel Yazma uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir.
Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
ÖĞRENCININ ADI SOYADI: SINIFI/ NUMARASI: TARIH:
PUAN
ÖLÇÜTLER
1 2 3 4 5
1. Çalınan tartım cümlesinin ölçü sayısını doğru yazdı.
2. Çalınan tartım cümlesinin ritmik kalıbını çözümledi.
3. Çalınan tartım cümlesini bellekte tutarak yazdı.
4. Çalınan tartım cümlesindeki üçleme, senkop, uzatma nok-
tası gibi ritmik yapıları fark ederek yazdı.
SÜTUN TOPLAMI
TABLO PUANI
Ölçek puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir ölçüt için 5 puandır.
Tabloda toplam 4 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek puan 4x5=20’dur.
Puan=[(Tablo Puanı x 100)/20] formülü uygulanır.
DEĞERLENDIRME
Alınan puanın 60 ve üzeri olması öğrenmenin yeterli düzeyde olduğunu, 59 ve daha altında olması durumunda ise
öğrenmenin yeterli olmadığını, etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
Uygulama ile ilgili notlar:
Sabır acıdır, meyvesi tatlıdır.
Türk Atasözü
60