Page 11 - ÇALGI EĞİTİMİ KLASİK KEMENÇE 9
P. 11

3.  KLASİK KEMENÇEDE I. POZİSYON UYGULAMALARI ........................................53


              3.1. Klasik Kemençede Pozisyon Kavramı ve Kullanımı ...........................................54
                   3.1.1. Sol El Parmak Numaraları ...............................................................................54

                   3.1.2. Klasik Kemençede I. Pozisyon .........................................................................55


              3.2. Rast, Yegâh ve Nevâ Tellerinde I. Pozisyonda Sesin Elde Edilişi .....................56
                   3.2.1. Rast Teli Üzerinde Dügâh Sesi ile İlgili Çalışmalar ..........................................56
                   3.2.2. Rast Teli Üzerinde Bûselik Sesi ile İlgili Çalışmalar .........................................57

                   3.2.3. Rast Teli Üzerinde Çârgâh Sesi ile İlgili Çalışmalar .........................................58
                   3.2.4. Rast Teli Üzerinde Nevâ Sesi ile ilgili Çalışmalar .............................................59
                   3.2.5. Yegâh Teli Üzerinde Hüseyniaşiran Sesi ile İlgili Çalışmalar ...........................60

                   3.2.6. Yegâh Teli Üzerinde Acemaşiran Sesi ile ilgili Çalışmalar ................................61
                   3.2.7. Yegâh Teli Üzerinde Rast Sesi ile İlgili Çalışmalar ...........................................62
                   3.2.8. Nevâ Teli Üzerinde Hüseynî Sesi ile İlgili Çalışmalar  ......................................63
                   3.2.9. Nevâ Teli Üzerinde Acem Sesi İle ilgili Çalışmalar ...........................................64
                   3.2.10. Nevâ Teli Üzerinde Gerdâniye Sesi ile İlgili Çalışmalar .................................65


              3.3. I. Pozisyonda Dördüncü Parmak Kullanımı .........................................................66

                   3.3.1. Rast Teli Üzerinde Nevâ Sesi ile İlgili Çalışmalar ............................................66
                   3.3.2. Nevâ Teli Üzerinde Muhayyer Sesi ile İlgili Çalışmalar ....................................67
                   3.3.3. Yegâh Teli Üzerinde Dügâh Sesi ile İlgili Çalışmalar ........................................68

              Ölçme ve Değerlendirme Çalışması ...............................................................................72



             4.  MAKAMSAL UYGULAMALAR-I .................................................................................75


              4.1. Geleneksel Türk Sanat Müziğinde Makam ..........................................................76
                   4.1.1. Makam Çeşitleri ...............................................................................................76
                   4.1.2. Rast Makamı ve Dizisi İle ilgili Çalışmalar .......................................................77

                   4.1.3. Rast Makam Dizisi İçerisinde Yer Alan Sesler ve Çalgı Üzerindeki Yerleri ......77
                   4.1.4. Rast Makamında Eğitim Çalışmaları ...............................................................79
                   4.1.5. Rast Makamında Örnek Eserler ......................................................................80
              Ölçme ve Değerlendirme Çalışması ...............................................................................84


              TERİMLER SÖZLÜĞÜ ...................................................................................................86
              KAYNAKÇA ...................................................................................................................89
              GENEL AĞ KAYNAKÇASI ............................................................................................89

              GÖRSEL KAYNAKÇASI ................................................................................................89
              ESER KAYNAKÇASI .....................................................................................................90
              CEVAP ANAHTARI ........................................................................................................90
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16