Page 32 - ÇALGI EĞİTİMİ KLARNET 9
P. 32

2.2. Klarnettin Parçalarını Tanıma, Monte Etme, Sökme
                                  ve Parçaların Temizliği

                                  Klarnetin Parçaları:
                                  Klarnet en aşağıdan başlayarak yukarı doğru sıraladığımızda kalak ‘‘pa-
                                  villion’’ (pavilyon), alt gövde ‘‘main droite’’ (man duğet), üst gövde ‘‘main
                                  gauche’’ (man guş), fıçı (barel), ağızlık ‘‘bec’’ (bek)  ve bilezik ‘‘ligature’’
                                  (ligetür) olmak üzere 6 parçadan oluşmaktadır.
                                  Kalak (Pavillion):
                                  Klarnetin en alt parçasıdır. Sesin çıkışı bu parçada gerçekleşir.
                                  (Bkz. Görsel-2.5)












                                  (Görsel-2.5: Kalak)
                                  Alt Gövde (Main Droite):
                                  Sağ el tarafından kullanılmaktadır. Klarneti taşımak için kullandığımız
                                  parça alt gövdede yer alır. Üzerinde üç tane delik bulunur. (Bkz. Görsel-2.6)










                                  (Görsel-2.6: Klarnetin alt gövdesi)
                                  Üst Gövde (Main Gauche):
                                  Alt gövde ve barel arasında yer alır. Önde üç ve arkada bir delik yer alır.
                                  Ses bölgeleri arasında geçişi sağlayan ses perdesi ‘‘register (rejistır) perde-
                                  si’’ bu parça üzerinde yer alır. (Bkz. Görsel-2.7)








                                  (Görsel-2.7: Klarnetin üst gövdesi)

                                  Fıçı (Barel):
                                  Ağızlığın (bec) klarnete eklenmesini sağlayan parçadır. Farklı uzunluk-
                                  larda üretilir. Barel’in farklı uzunluklarda üretilmesi klarnetin boyunu
                                  uzatarak veya kısaltarak akordunu değiştirmeyi sağlar.
                                  Bu parçanın açık ya da kapalı kullanılması gırtlak (medius) seslerinin
                                  akorduna önemli derecede etki eder. (Bkz. Görsel-2.8)










                                  (Görsel-2.8: Barel)


                                                           30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37