Page 11 - TÜRK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 9
P. 11
2.ÜNİTE
2. TÜRK MÜZİĞİNE GİRİŞ ....................................................30
2.1. Türk Müziği Tanımı .......................................................................30
TÜRK MÜZİĞİNE GİRİŞ 2. ÜNİTE 2.1.1. Türk Müziği Kavramı .............................................................................. 30
2.1.2. Türk Müziği Türleri ................................................................................. 30
Neler Öğreneceksiniz?
Bu ünitede Türk müziği tanımı, Türk müziğinde kullanılan ses sistemleri, Türk müziğinde
kullanılan nota yazım sistemleri, Türk müziği nazariyatçıları ve Türk sanat müziği formları
2.2. Türk Müziğinde Kullanılan Ses Sistemleri ..................................33
üzerinde durulacaktır.
2.3. Türk Müziğinde Kullanılan Nota Yazım Sistemleri ....................33
Kavramlar Ünite Konuları 2.4. Türk Müziği Nazariyatçıları .........................................................34
Türk sanat müziği, Türk halk müziği, 2.1. Türk müziği tanımı
dini müzik, askeri müzik 2.2. Türk müziğinde kullanılan ses
sistemleri
17-24 ve 41 aralıklı ses sistemleri 2.3. Türk müziğinde kullanılan nota
Ebced, Ali Ufki Bey, Kantemiroğlu,
yazım sistemleri
Abdulbâki Nâsır Dede, Hamparsum nota yazısı 2.4. Türk müziği nazariyatçıları
Abdülkâdir-i Merâgî, Kantemiroğlu, 2.5. Türk sanat müziği formları 2.4.1. Türk Müziği Nazariyatçılarının Türk Müziğine Katkısı .......................... 34
Hüseyin Sadeddin Arel, Rauf Yekta Bey
Sözlü ve sözsüz formlar
2.5. Türk Sanat Müziği Formları .........................................................37
TÜRK MÜZİĞİNE GİRİŞ 29
2.5.1. Türk Sanat Müziğinde Kullanılan Sözlü Formlar .................................... 37
2.5.2. Türk Sanat Müziğinde Kullanılan Sözsüz Formlar .................................. 38
2.5.3. Türk Sanat Müziğinde Kullanılan Dinî Formlar ...................................... 40
2. ÜNİTE DEĞERLENDİRME SORULARI .....................................41
3. ÜNİTE
3. TÜRK MÜZİĞİNDE PERDE İSİMLERİ VE ARALIK
TÜRK MÜZİĞİNDE PERDE 3. ÜNİTE
İSİMLERİ VE ARALIK
KAVRAMI KAVRAMI .............................................................................44
Neler Öğreneceksiniz?
Bu ünitede Türk müziğinde perde kavramı, Türk müziğinde kullanılan ana perdeler, Türk
müziğinde aralık kavramı ve koma cetveli üzerinde durulacaktır.
3.1. Türk Müziğinde Perde Kavramı ...................................................44
3.2. Türk Müziğinde Kullanılan Ana Perdeler ...................................44
3.3. Türk Müziğinde Aralık Kavramı .................................................44
Kavramlar Ünite Konuları
Perde, aralık 3.1. Türk Müziğinde Perde Kavramı
Çârgâh, yegâh, hüseynî 3.2. Türk Müziğinde Kullanılan Ana
İki tam ses aralığı, tanini Perdeler
3.4. Koma Cetveli ..................................................................................45
Koma değerleri, harf karşılıkları 3.3. Türk Müziğinde Aralık Kavramı
3.4. Koma Cetveli
TÜRK MÜZİĞİNDE PERDE İSİMLERİ 43
3. ÜNİTE DEĞERLENDİRME SORULARI .....................................47
VE ARALIK KAVRAMI
4. ÜNİTE
4. MAKAM KAVRAMI ............................................................50
4.1. Makam Tanımı ................................................................................50
MAKAM KAVRAMI 4. ÜNİTE
4.2. Makamı Oluşturan Dörtlü ve Beşliler ..........................................50
Neler Öğreneceksiniz?
Bu ünitede makam tanımı, makamı oluşturan dörtlü ve beşliler, makamların oluşumu üze- 4.2.1. Makamı Oluşturan Dörtlüler .................................................................... 50
rinde durulacaktır.
4.2.2. Makamı Oluşturan Beşliler ...................................................................... 51
4.3. Makamların Oluşumu ....................................................................51
4.3.1. Makam Türleri ......................................................................................... 51
Kavramlar Ünite Konuları
Makam 4.1. Makam Tanımı
Çârgâh, bûselik, kürdî, rast, hüseynî ve 4.2. Makamı Oluşturan Dörtlü ve
hicaz dörtlü ve beşlisi Beşliler
Basit, şed ve bileşik makamlar 4.3. Makamların Oluşumu 4.3.2. Makamda Kalışlar .................................................................................... 51
4.3.3. Seyir Kavramı .......................................................................................... 52
MAKAM KAVRAMI 49
4.3.4. Makamı Oluşturan Sesler ......................................................................... 52
4.3.5. Çeşni ve Geçki Kavramları ...................................................................... 52
4. ÜNİTE DEĞERLENDİRME SORULARI .....................................53
9