Page 128 - TİYATRO TARİHİ 9
P. 128
ÖL ÇME VE
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDEĞERLENDİRME
A) Aşağıdaki cümlelerin başındaki paranteze verilen bilgiler doğruysa D, yanlışsa Y yazınız.
1. (...) XVII ve XVIII. yüzyıllarda Avrupa’da klasik akım egemen olmuştur.
2. (...) Klasisizm XVII. yüzyılda İtalya’da ortaya çıkmıştır.
3. (...) XVII. yüzyılda Avrupa’da tiyatro sarayın desteğini alamamıştır.
4. (...) Klasik akımın en güzel örnekleri, XVII. yüzyıl Fransız tiyatrosunda sahnelenmiştir.
5. (...) Klasik akım oyunlarında ahlaki derinlik ön plandadır.
B) Aşağıda verilen eser adlarını tabloda ait olduğu yazarın sütuna yazınız.
Eserler: Gülünç Kibarlar, Andromaque, Clitandre, Melite, Tartüf, Bajazet, Attila, Andromede,
Zorla Evlenme, Berenice, Iphigenie, Kadınlar Mektebi
Corneille Racine Moliere
C) Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.
1. Tiyatro eserlerini yazarken taklitçilikten uzak durulmasını, eserin özgün olması gerektiğini
vurgulamıştır. Üç birlik kuralına sıkı bir şekilde bağlı kalınması gerektiğini söylemiştir. Tragedya
kişilerinin soylu, komedya kişilerinin ise orta ve aşağı tabakadan insanlardan oluşması gerektiğini
belirtir. Ona göre aşk, önemli bir temadır fakat aşk entrikası konuyu trajik yapmak için yeterli değildir.
Metinde bahsedilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Corneille B) Marlow C) Moliere
D) Racine E) Shakespeare
2. Aşağıdakilerden hangisi klasik akım kuramcılarının temel ilkelere bağlı olarak savundukları
tiyatro kurallarından değildir?
A) Antik Yunan kuramcılarının önerileri doğrudur.
B) Biçimlemede kurallara uyulmalıdır.
C) Tragedya ile komedya farklı özellikler taşır.
D) Oyunlar merak uyandırmalı, etkili olmalıdır.
E) Anlatım süslü olmalıdır.
126
6. ÜNİTE