Page 71 - TİYATRO TARİHİ 9
P. 71

Koro
            Koro, oyuncunun rolünü üstlenmelidir. Oyuna dördüncü bir karakter eklenmemelidir. Koro perde arasında
            duyulan, olay örgüsünü sürüklemeyen, olay örgüsüne hizmet etmeyen bir şarkı söylememelidir. Oyun boyunca
            ise iyi karakterleri destekleyen, dostça öğüt veren, öfkeli karakterleri yöneten, günah işlemekten imtina eden
            ve karakterlere sevgiyle yaklaşan bir görev üstlenmelidir.

            Oyundaki herhangi herhangi bir övgü veya yergi işini koro yapmalıdır. Bunların yanı sıra sır saklama, dua etme,
            kibirli karakterlere karşı yüz çeviren ve acınası durumdaki karakterlerin talihinin dönmesi için tanrılara yakarma
            görevlerini de yürütmelidir.

            Yazılacak dramatik metnin koro müziği, antik gelenekteki sadeliğini korumalıdır. Karmaşık yeni müzik türlerinde
            asalet yoktur.
                                                   C   SIRA SİZDE


               Horatius’un Ars Poetika’sı ile Aristoteles’in Poetika’sı arasındaki fark ve benzerlikleri belirleyiniz. Belirlediğiniz
               özellikleri tablo şeklinde gösteriniz.



                                                  Q   ARAŞTIRINIZ

               Horatius,  Ars Poetika dışındaki eserlerini hangi konular üzerine yazmıştır?



                                                   ETKİNLİK ZAMANI


               Etkinlik Adı: Bir Soru Bir Cevap

               Etkinlik Amacı: Roma tiyatrosunun özellikleri ve oyun türlerini pekiştirmek

               Kullanılacak Malzemeler: Not kâğıdı, kalem, silgi

               Aşağıdaki basamakları takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.

               1.  Not kâğıdı, kalem ve silginizi hazırlayınız.
               2.  Kâğıdınıza Roma tiyatrosunun özellikleri ve oyun türleri ile ilgili bir soru yazınız.
               3.  Öğretmeninizin kâğıtları toplamasını ve karıştırarak yeniden size dağıtmasını bekleyiniz.
               4.  Size düşen kâğıttaki soruya bir cevap yazınız (Kâğıda isminizi yazmayınız.).
               5.  Cevap yazılmış kâğıtların öğretmeniniz tarafından toplanıp, karıştırılarak tekrar size gelmesini
                  bekleyiniz.
               6.  Size düşen kâğıttaki soru ve cevabı sırayla yüksek sesle okuyunuz.
               7.  Doğru cevapları sınıfça tartışarak kararlaştırınız.






                     Hatırlamak başka, bilmek başkadır. Hatırlamak yalnız belleğe saklanması için verilmiş bir şeyin
                     muhafaza edilmesidir. Bilmek ise her şeyi kendinizin bir parçası kabul etmektir.
                                                                                         Seneca






                                                                                                     69
                                                  ROMA TİYATROSU
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76