Page 88 - TİYATRO TARİHİ 9
P. 88

ETKİNLİK ZAMANI
            Etkinlik Adı: Altı Şapka ile Yorumlayalım

            Etkinlik Amacı: Orta Çağ’da tiyatro sanatını altı şapkalı düşünme tekniğine göre yorumlamak

            Kullanılacak Malzemeler: Beyaz, kırmızı, siyah, sarı, yeşil ve mavi renkte şapka (Renkli fon kartonları ile
            de yapılabilir.), kalem, not kâğıdı

            Aşağıdaki basamakları takip ederek etkinliği gerçekleştiriniz.

            ;   Sınıftaki kişi sayısına göre altı grup oluşturunuz.
            ;   Her gruptan bir kişiyi grup sözcüsü seçiniz.
            ;   Her grup bir şapka rengi seçecektir. Şapka renklerinizi kura yoluyla belirleyiniz.
            ;   Taktığınız şapka rengine göre Orta Çağ’da Oyuncu Olmak ile ilgili görüşlerinizi aşağıdaki şapka özel-
               liklerine göre not ediniz.


                   1.  Beyaz Şapka: Tarafsızlık anlamındaki şapkadır. Konuya bilimsel açıdan yaklaşılır. Konuya
                       duygu ve düşünceler katılmaz.
                    2.  Kırmızı Şapka: Duygusallık anlamındaki şapkadır. Görüşülen konuyla ilgili tüm duygular
                       açıklanır.
                    3.  Siyah Şapka:  Karamsarlık anlamındaki şapkadır. Görüşülen konunun olumsuz yönleri
                       açıklanır.

                    4.  Sarı Şapka: İyimserlik anlamındaki şapkadır. Konunun olumlu yönleri üzerinde durulur.

                    5.  Yeşil Şapka:  Yenilikçilik anlamındaki şapkadır. Konuyla ilgili alternatif ve yeni fikirler
                       açıklanır.
                    6.  Mavi  Şapka: Serinkanlılık anlamındaki şapkadır. Anlatılan tüm görüşler toparlanarak
                       konunun bütün yönlerinin anlaşılması sağlanır.

            ;   Grup sözcüsü aracılığıyla görüşlerinizi sınıfta paylaşınız.






                               Yetişmiş her insanın içinde oynamak isteyen bir çocuk vardır.

                                                                                                                 Friedrich Wilhelm Nietzsche




















          86
                                                       4. ÜNİTE
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93