Page 104 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 104

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Dikdörtgenler Prizmasını Tanıyoruz






                        Uygulama - 1









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  Uzamsal Düşünme
               •  Mantıksal Düşünme
               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  Eleştirel Düşünme



            Hedefler

            Öğrencilerin
            •  dikdörtgenler prizmasının temel elemanlarını tanıyabilmesi,
            •  dikdörtgenler prizmasının açınımlarını çizebilmesi,
            •  düz bir zeminde açınımı verilen dikdörtgenler prizmasından faydalanarak dikdörtgenler priz-
               masının kapalı hâlini oluşturabilmesi hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin giriş kısmında dikdörtgenler prizmasını tanıma amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Derse başlamadan önce öğrencilere aşağıdaki görseller gösterilir. Görsellerin ortak özellikleri-
            ni tespit edip dikdörtgenler prizmasının genel özelliklerini belirlemeleri istenir.









                                                Kullanılan Malzemeler
            İşleniş                                • Kareli kâğıt
                                                • Makas
                                                • Cetvel
            •  Öğrencileri gruplara ayırınız.
            •  Gruplara birer  materyal verip öğrencilerin materyali
               incelemelerini sağlayınız.
            •  Dikdörtgenler prizmasının temel elemanlarının neler
               olduğunu sorunuz.
            [!] Öğrencilerin taban, köşe, yan yüz, yükseklik ve ayrıt kav-
            ramlarını söylemelerini bekleyiniz.
            •  Öğrencilere materyal üzerinde taban, köşe, yan yüz, yükseklik
               ve ayrıtları gösteriniz.



          102
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109