Page 104 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 104
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Dikdörtgenler Prizmasını Tanıyoruz
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Uzamsal Düşünme
• Mantıksal Düşünme
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• Eleştirel Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin
• dikdörtgenler prizmasının temel elemanlarını tanıyabilmesi,
• dikdörtgenler prizmasının açınımlarını çizebilmesi,
• düz bir zeminde açınımı verilen dikdörtgenler prizmasından faydalanarak dikdörtgenler priz-
masının kapalı hâlini oluşturabilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin giriş kısmında dikdörtgenler prizmasını tanıma amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Derse başlamadan önce öğrencilere aşağıdaki görseller gösterilir. Görsellerin ortak özellikleri-
ni tespit edip dikdörtgenler prizmasının genel özelliklerini belirlemeleri istenir.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Kareli kâğıt
• Makas
• Cetvel
• Öğrencileri gruplara ayırınız.
• Gruplara birer materyal verip öğrencilerin materyali
incelemelerini sağlayınız.
• Dikdörtgenler prizmasının temel elemanlarının neler
olduğunu sorunuz.
[!] Öğrencilerin taban, köşe, yan yüz, yükseklik ve ayrıt kav-
ramlarını söylemelerini bekleyiniz.
• Öğrencilere materyal üzerinde taban, köşe, yan yüz, yükseklik
ve ayrıtları gösteriniz.
102