Page 108 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 108
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Uygulama - 3
Dikdörtgenler Prizmasının Hacmi
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Uzamsal Düşünme
• Mantıksal Düşünme
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• Eleştirel Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin dikdörtgenler prizmasının hacim formülünü bulabilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin başında temel kavramların öğrenilmesi aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Yandaki gibi bir konteynere küp biçiminde kutular
yerleştirmeniz istenirse yerleştirme işlemine başlamadan önce kaç
kutuyu sığdırabileceğinizi nasıl bulurdunuz?” sorusunu sorunuz.
İşleniş
• Öğrencileri gruplara ayırınız.
• Gruplara verdiğiniz dikdörtgenler prizması materyallerinin ayrıt uzunluklarını ölçmelerini
isteyiniz.
[!] Öğrencilerin materyalin ayrıt uzunluklarını 5 cm, 7 cm ve 11 cm olarak ölçüp ölçmedik-
lerini kontrol ediniz.
• Öğrencilerden materyalin bir yüzeyini kâğıt üzerine koyarak çizmelerini isteyiniz. Çizilen
dikdörtgen üzerine ayrıt uzunluğu 1 cm olan küplerden en fazla kaç tane yerleştirilebileceğini
bulmalarını sağlayınız.
• Görselde olduğu gibi tabana dizilmiş olan küpler üzerine kaç kat daha küp dizilebileceğini
öğrencilere buldurunuz.
[!] Öğrencilerin dizdikleri kat sayısının dikdörtgenler prizmasının santimetre cinsinden
. .
yüksekliği olduğunu öğrencilere hissettiriniz. Kullandıkları küp sayısının 5 7 11 = 385 adet
olduğunu fark ettiriniz.
• Öğrencilerin yerleştirdikleri küp sayısı ile dikdörtgenler prizmasının hacmi arasındaki bağıntıyı
fark etmelerini sağlayınız.
106