Page 108 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 108

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Uygulama - 3















               Dikdörtgenler Prizmasının Hacmi


               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler


               •  Uzamsal Düşünme
               •  Mantıksal Düşünme
               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  Eleştirel Düşünme


            Hedefler

            Öğrencilerin dikdörtgenler prizmasının hacim formülünü bulabilmesi hedeflenir.


            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin başında temel kavramların öğrenilmesi aşamasında kullanılabilir.
            Dikkat Çekme


            Öğrencilere  “Yandaki    gibi  bir  konteynere  küp  biçiminde  kutular
            yerleştirmeniz istenirse yerleştirme işlemine başlamadan önce kaç
            kutuyu sığdırabileceğinizi nasıl bulurdunuz?” sorusunu sorunuz.

            İşleniş


            •  Öğrencileri  gruplara ayırınız.
            •  Gruplara verdiğiniz dikdörtgenler prizması materyallerinin ayrıt uzunluklarını ölçmelerini
               isteyiniz.
            [!] Öğrencilerin materyalin ayrıt uzunluklarını 5 cm, 7 cm ve 11 cm olarak ölçüp ölçmedik-
            lerini kontrol ediniz.
            •  Öğrencilerden materyalin bir yüzeyini kâğıt üzerine koyarak çizmelerini isteyiniz. Çizilen
               dikdörtgen üzerine ayrıt uzunluğu 1 cm olan küplerden en fazla kaç tane yerleştirilebileceğini
               bulmalarını sağlayınız.
            •  Görselde olduğu gibi tabana dizilmiş olan küpler üzerine kaç kat daha küp dizilebileceğini
               öğrencilere buldurunuz.
            [!]  Öğrencilerin  dizdikleri  kat  sayısının  dikdörtgenler  prizmasının  santimetre  cinsinden
                                                                                          .  .
            yüksekliği olduğunu öğrencilere hissettiriniz. Kullandıkları küp sayısının 5  7  11 = 385 adet
            olduğunu fark ettiriniz.
            •  Öğrencilerin yerleştirdikleri küp sayısı ile dikdörtgenler prizmasının hacmi arasındaki bağıntıyı
               fark etmelerini sağlayınız.





          106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113