Page 106 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 106
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Dikdörtgenler Prizmasının Yüzey Alanı
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Uzamsal Düşünme
• Mantıksal Düşünme
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• Eleştirel Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin dikdörtgenler prizmasının taban, yanal ve yüzey alanını bulabilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin başında temel kavramların öğrenilmesi aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Yandaki ambalaj kutusunun dış yüzeyini kaplayacak
olsanız ne kadar kâğıda ihtiyacınız olur?” ve "Bunu nasıl hesaplarsınız?”
soruları yöneltilir.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Cetvel
• Kareli kâğıt
• Makas
• Bant
• Öğrencileri gruplara ayırınız.
• Dikdörtgenler prizmasının tabanını ve diğer yan yüzlerini kâğıda yerleştirerek yandaki
görselde olduğu gibi çizmelerini isteyiniz.
• Dikdörtgenler prizmasının açınımında birbirine eş olan
yüzeyleri öğrencilerin belirlemelerini isteyiniz.
[!] Dikdörtgenler prizmasının taban ayrıt uzunlukları a birim
ve b birim, yüksekliği c birim olmak üzere öğrencilerden
.
taban alanı = a b
. .
. .
yanal alanı = 2 a c + 2 b c
.
.
yüzey alanı = 2 (a b + b c + a . c)
olduğu sonucuna ulaşmalarını bekleyiniz.
104