Page 106 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 106

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Dikdörtgenler Prizmasının Yüzey Alanı






                        Uygulama - 2









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  Uzamsal Düşünme
               •  Mantıksal Düşünme
               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  Eleştirel Düşünme



            Hedefler


            Öğrencilerin dikdörtgenler prizmasının taban, yanal ve yüzey alanını bulabilmesi hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Dersin başında temel kavramların öğrenilmesi aşamasında kullanılabilir.

            Dikkat Çekme

            Öğrencilere  “Yandaki  ambalaj  kutusunun  dış  yüzeyini  kaplayacak
            olsanız ne kadar kâğıda ihtiyacınız olur?” ve "Bunu nasıl hesaplarsınız?”
            soruları yöneltilir.

                                            Kullanılan Malzemeler
            İşleniş                                • Cetvel
                                            • Kareli kâğıt
                                            • Makas
                                            • Bant


            •  Öğrencileri gruplara ayırınız.
            •  Dikdörtgenler prizmasının tabanını ve diğer yan yüzlerini kâğıda yerleştirerek  yandaki
               görselde olduğu gibi çizmelerini isteyiniz.
            •  Dikdörtgenler prizmasının açınımında birbirine eş olan
               yüzeyleri öğrencilerin belirlemelerini isteyiniz.
            [!] Dikdörtgenler prizmasının taban ayrıt uzunlukları a birim
            ve b birim, yüksekliği c birim olmak üzere öğrencilerden


                               .
               taban alanı = a   b
                                        .   .
                               .   .
               yanal alanı = 2  a c + 2 b c
                                         .
                                  .
               yüzey alanı = 2 (a b + b c + a . c)
               olduğu sonucuna ulaşmalarını bekleyiniz.



          104
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111