Page 116 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 116
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Düzgün Altıgen Dik Piramidi Tanıyalım
Uygulama - 1
Süre: 20 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin düzgün altıgen dik piramidin temel elemanlarını belirleyebilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin başında düzgün altıgen dik piramidin temel elemanlarını belirlemek amacıyla kulla-
nılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilerden "Neden uzay geometrisini öğreniyoruz? Öğren-
diklerimizi gündelik hayatta nasıl kullanıyoruz?" sorularına ce-
vap vermeleriniz isteyiniz.
[!] Paris’teki Louvre (Luvr) Müzesi önünde yer alan cam ya-
pıya, Antalya’daki Cam Piramit Fuar ve Kongre Merkezi’ne,
Mısır’daki piramitlere ait görseller öğrencilere gösterilebilir.
Bu görsellerde yer alan yapıların hangi geometrik cisimlere
örnek olabileceği konusunda öğrencilerin düşünceleri alınır.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Kâğıt
• Cetvel
• Kalem
Öğrencilerinize aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve her gruba düzgün altıgen dik piramit materyalinden veriniz.
• Öğrencilerinizden bir kâğıt üzerine materyalin tabanını yerleştirip
çizmelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden materyalin tabanını çizdikten sonra kağıt üzerindeki
şeklin adını söylemelerini isteyiniz. Öğrencilerinize düzgün altıgenin
özelliklerini hatırlatınız.
114