Page 140 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 140
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Eğik Prizmanın Yüzeylerini Belirleme ve Açınımını Tanıma
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• Problem Çözme
Hedefler
Bu uygulama sonunda öğrencilerin eğik prizmanın dik prizma ile ilişkisi hakkında sezgisel
bir anlayış geliştirerek eğik prizmanın temel elemanlarını belirleyebilmeleri ve açınımını
keşfedebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dik prizmadan hareketle eğik prizmanın özelliklerinin öğretilmesi ve ilgili problemleri
çözmeye dair kazanımların derinlemesine öğretilmesi için uygundur.
Dikkat Çekme
Öğrencilerin konuya ilgisini uyandırmak için ayakları eğik
prizma modeline sahip masa ve sehpa görsellerini öğrencilerle
paylaşınız. Görsellerin hangi geometrik cisme benzediği hakkında
öğrencilerin konuşmasını sağlayınız. Öğrencileri bu konuda
tartışmaya teşvik ediniz. Tartışmayı yönlendirecek soruları, sırasıyla
ve gerekli gördüğünüzde alt sorulara ayırarak sorunuz. Sehpanın ayakları eğik
prizma şeklindedir.
Kullanılan Malzemeler
• Renkli boya
• Boş kâğıt
İşleniş • Makas
• Cetvel
• Yapıştırıcı
Yeterli sayıdaki eğik prizmayla iki kişilik grup çalışması yaptırınız.
• Uygulama esnasında, ders materyaline ek olarak renkli boya, boş kâğıt, makas, cetvel ve
yapıştırıcı bulundurunuz.
• Öğrencilerin eğik prizma modelinin her bir yüzünü farklı renkte boyayarak modeli bir kâğıda
baskılamalarını ve eğik prizmanın farklı açınımlarından birini incelemelerini sağlayınız.
138