Page 141 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 141

KARE

                                                                             DİKDÖRTGEN  PARALEL  KENAR  DİKDÖRTGEN  PARALEL  KENAR  T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ






                                                                                   KARE


                                 Şekil 1                     Şekil 2                 Şekil 3

               •  Verilen  resimlerde  sürecin  bir  bölümü  gösterilmektedir.  Şekil  1'deki  form  dışında  başka
                 açınımlar da elde edebilirsiniz.
               •  Öğrencilerin boyayarak elde ettikleri  Şekil 1'deki eğik prizma açınımını katlama ve yapıştırma
                 yoluyla bir eğik prizmaya dönüştürmelerini sağlayınız.
               •  Boyamaya alternatif olarak Şekil 2'deki gibi bir kâğıt üzerine eğik prizmanın her bir yüzünün
                 sınırlarını çizerek başka keşifler de yapabilecekleri konusunda öğrencileri destekleyiniz.
               •  Şekil 3'teki gibi eğik prizma birbirine eş iki adet paralelkenar, birbirine eş iki adet dikdörtgen ve
                 birbirine eş iki adet kareden meydana gelmektedir.
               •  Öğrencilerden ikinci maddedeki açınımları kullanarak cetvel yardımıyla eğik prizmanın ayrıt
                 uzunluklarını ölçmelerini isteyiniz.



























               Ölçme ve Değerlendirme


               Öğrencilerin eğik prizma modeli üzerinde ölçümler yaparak veya çizimden yararlanarak
               paralelkenar yüzlerin iç açı ölçülerini bulmalarını sağlayınız.


















                                            Matematik Seferberliği                                         139
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146