Page 141 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 141
KARE
DİKDÖRTGEN PARALEL KENAR DİKDÖRTGEN PARALEL KENAR T.C. MEB ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KARE
Şekil 1 Şekil 2 Şekil 3
• Verilen resimlerde sürecin bir bölümü gösterilmektedir. Şekil 1'deki form dışında başka
açınımlar da elde edebilirsiniz.
• Öğrencilerin boyayarak elde ettikleri Şekil 1'deki eğik prizma açınımını katlama ve yapıştırma
yoluyla bir eğik prizmaya dönüştürmelerini sağlayınız.
• Boyamaya alternatif olarak Şekil 2'deki gibi bir kâğıt üzerine eğik prizmanın her bir yüzünün
sınırlarını çizerek başka keşifler de yapabilecekleri konusunda öğrencileri destekleyiniz.
• Şekil 3'teki gibi eğik prizma birbirine eş iki adet paralelkenar, birbirine eş iki adet dikdörtgen ve
birbirine eş iki adet kareden meydana gelmektedir.
• Öğrencilerden ikinci maddedeki açınımları kullanarak cetvel yardımıyla eğik prizmanın ayrıt
uzunluklarını ölçmelerini isteyiniz.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrencilerin eğik prizma modeli üzerinde ölçümler yaparak veya çizimden yararlanarak
paralelkenar yüzlerin iç açı ölçülerini bulmalarını sağlayınız.
Matematik Seferberliği 139