Page 214 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 214
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Küpte Temel Kavramlar
Uygulama - 2
Süre: 20 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin dik üçgende Pisagor teoremini kullanarak işlemler yapabilmeleri, küpün yüzey kö-
şegeni ile cisim köşegenini ayırt edebilmeleri, küpün cisim köşegen uzunluğunu hesaplayabil-
meleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin işlenişinde, ölçme ve değerlendirme aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Küpün cisim köşegeni mi yoksa yüzey köşegeni mi daha uzundur?” sorusunu
sorunuz.
İşleniş
• Raylı cisim köşegeni materyalinin sayısına göre sınıftaki öğrencileri gruplara ayırınız.
• Öğrencilerden küp modeli üzerinde birbirine en uzak iki noktayı tespit etmelerini isteyiniz.
• Öğrencilere “Belirlediğiniz noktaların birbirine en uzak iki nokta olduğuna nasıl karar ver-
diniz?” sorusunu sorunuz.
[!] Öğrenciler, küp modeli üzerinde birbirine en uzak iki noktayı doğru bir şekilde
belirleyemez ise sınıf içinde bir tartışma başlatarak doğru sonuca öğrencilerin ulaş-
masını sağlayınız.
• Öğrencilere küp üzerinde birbirine en uzak iki noktaya doğru rayları hareket ettirmelerini söy-
leyiniz.
• Öğrencilerden cisim üzerindeki birbirine en uzak iki nokta arasındaki uzaklığı hesaplamalarını
isteyiniz.
212
212