Page 214 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 214

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Küpte Temel Kavramlar





                        Uygulama - 2







                 Süre: 20 dakika

                 Hedef lenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  Problem Çözme
                 •  İletişim


              Hedefler


              Öğrencilerin dik üçgende Pisagor teoremini kullanarak işlemler yapabilmeleri, küpün yüzey kö-
              şegeni ile cisim köşegenini ayırt edebilmeleri, küpün cisim köşegen uzunluğunu hesaplayabil-
              meleri hedeflenir.
              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin işlenişinde, ölçme ve değerlendirme aşamasında kullanılabilir.


              Dikkat Çekme


              Öğrencilere “Küpün cisim köşegeni mi yoksa yüzey köşegeni mi daha uzundur?” sorusunu
              sorunuz.

              İşleniş


              •   Raylı cisim köşegeni materyalinin sayısına göre sınıftaki öğrencileri gruplara ayırınız.
              •   Öğrencilerden küp modeli üzerinde birbirine en uzak iki noktayı tespit etmelerini isteyiniz.
              •   Öğrencilere “Belirlediğiniz noktaların birbirine en uzak iki nokta olduğuna nasıl karar ver-
                diniz?” sorusunu sorunuz.

              [!]  Öğrenciler,  küp  modeli  üzerinde  birbirine  en  uzak  iki  noktayı  doğru  bir  şekilde
              belirleyemez ise sınıf içinde bir tartışma başlatarak doğru sonuca öğrencilerin ulaş-
              masını sağlayınız.

              •   Öğrencilere küp üzerinde birbirine en uzak iki noktaya doğru rayları hareket ettirmelerini söy-
                leyiniz.
              •   Öğrencilerden cisim üzerindeki birbirine en uzak iki nokta arasındaki uzaklığı hesaplamalarını
                isteyiniz.















          212
          212
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219