Page 216 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 216

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Küp İçindeki Özel Üçgenler





                        Uygulama - 3







                 Süre: 20 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  İlişkilendirme
                 •  İletişim
                 •  Problem Çözme

             Hedefler


             Öğrencilerin köşeleri küpün ayrıtları üzerinde olmak şartıyla oluşan özel üçgenlerin alanını he-
             saplayabilmeleri hedeflenir.


             Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


             Dersin işlenişinde, ölçme ve değerlendirme aşamasında kullanılabilir.

             Dikkat Çekme


             Öğrencilere “Sizce raylı cisim köşegeni materyalini kullanarak hangi özel üçgenleri elde edebil-
             iriz?” sorusunu sorunuz.

             İşleniş                         Kullanılan Malzemeler
                                            •  Cetvel


             •  Raylı cisim köşegeni materyalinin sayısına göre sınıftaki öğrencileri gruplara ayırınız.
             •  Her gruba materyal ve cetvel veriniz.

             Aşağıdaki yönergeleri öğrencilere uygulayınız:
             •  Öğrencilerden materyal üzerinde rayları hareket ettirerek dik üçgen oluşturmalarını isteyiniz.
             •  Elde ettikleri dik üçgenin dik kenarlarını ve hipotenüsünü göstermelerini isteyiniz.
             •  Öğrencilerden ellerindeki cetveli kullanarak dik üçgenin kenar uzunluklarını ölçmelerini ve
                not etmelerini isteyiniz.
             •  Öğrencilerden elde ettikleri ölçüm sonuçlarını kullanarak Pisagor teoremini uygulamalarını
                isteyiniz.
             •  Öğrencilerden aynı şekilde rayları hareket ettirerek ikizkenar üçgen ve eşkenar üçgen
                oluşturmalarını isteyiniz.
             •  Öğrencilerden oluşturdukları ikizkenar ve eşkenar üçgenlerin yüksekliklerini materyali
                kullanarak hesaplamalarını isteyiniz.









          214
          214
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221