Page 216 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 216
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Küp İçindeki Özel Üçgenler
Uygulama - 3
Süre: 20 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• İletişim
• Problem Çözme
Hedefler
Öğrencilerin köşeleri küpün ayrıtları üzerinde olmak şartıyla oluşan özel üçgenlerin alanını he-
saplayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin işlenişinde, ölçme ve değerlendirme aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Sizce raylı cisim köşegeni materyalini kullanarak hangi özel üçgenleri elde edebil-
iriz?” sorusunu sorunuz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Cetvel
• Raylı cisim köşegeni materyalinin sayısına göre sınıftaki öğrencileri gruplara ayırınız.
• Her gruba materyal ve cetvel veriniz.
Aşağıdaki yönergeleri öğrencilere uygulayınız:
• Öğrencilerden materyal üzerinde rayları hareket ettirerek dik üçgen oluşturmalarını isteyiniz.
• Elde ettikleri dik üçgenin dik kenarlarını ve hipotenüsünü göstermelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden ellerindeki cetveli kullanarak dik üçgenin kenar uzunluklarını ölçmelerini ve
not etmelerini isteyiniz.
• Öğrencilerden elde ettikleri ölçüm sonuçlarını kullanarak Pisagor teoremini uygulamalarını
isteyiniz.
• Öğrencilerden aynı şekilde rayları hareket ettirerek ikizkenar üçgen ve eşkenar üçgen
oluşturmalarını isteyiniz.
• Öğrencilerden oluşturdukları ikizkenar ve eşkenar üçgenlerin yüksekliklerini materyali
kullanarak hesaplamalarını isteyiniz.
214
214