Page 224 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 224
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Haydi Bir Ev Tasarlayalım!
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme • Yaratıcı Düşünme
• İlişkilendirme • İletişim
• Eleştirel Düşünme • Görsel ve Uzamsal Yeterlilikler
• Problem Çözme
Hedefler
Öğrencilerin üçgen prizmanın ve üçgen piramidin temel elemanlarını belirleyebilmeleri, özellik-
lerini açıklayıp açınımını çizebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin başında ön bilgilerin hatırlatılması ve ders sürecinde prizmanın temel elemanlarının
pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere gösterdiğiniz çeşitli görsellerin geometrik şekillerden
hangilerine benzediğini sorarak öğrencilerin ön bilgilerini hare-
kete geçiriniz. “Mimarlıkta dar açılı köşe bitişleri, tasarım ve inşa
açısından zorlayıcı olsa da diğer taraftan yenilikçi ve ilham verici
tasarımların önünü açıyor. Binalarda gün ışığından en verimli şe-
kilde faydalanmak amacıyla bazı yüzleri üçgen olan prizmatik mi-
mariler ve kuleler tasarlanmaya başlanmıştır. Üçgen yüzler başta
bir problem olarak algılanmasına rağmen tasarımda bir avantaja
dönüştürülerek daha yaşanabilir mekânlar yaratmak için kullanıl-
maktadır. Trafiğin yoğun olduğu bölgelerde yol taraflarına dayanan
köşeler sayesinde gürültüden etkilenen mekânların en aza indiril-
mesi amaçlanmaktadır. Doğal ışık olabildiğince verimli kullanılarak
pasif iklimlendirmeye yardımcı olunmuştur.” diyerek öğrencilerin
dikkatini çekiniz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Üç Adet Üçgen Piramit
• Cetvel
Üçgen prizmanın;
• tabanlarının birbirine paralel iki eş üçgensel bölge olduğunu,
• yan yüzlerinin dikdörtgensel bölgelerden oluştuğunu,
• yüksekliğinin tabanları arasındaki uzaklık olduğunu,
• tabanda yer alan geometrik şekle göre adlandırılan bir geometrik cisim olduğunu öğrencilerin
hatırlamasını sağlayınız.
222
222