Page 224 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 224

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Haydi Bir Ev Tasarlayalım!





                        Uygulama - 1







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler


                    •  Akıl Yürütme                          •  Yaratıcı Düşünme
                    •  İlişkilendirme                        •  İletişim
                    •  Eleştirel Düşünme                     •  Görsel ve Uzamsal Yeterlilikler
                    •  Problem Çözme


            Hedefler


            Öğrencilerin üçgen prizmanın ve üçgen piramidin temel elemanlarını belirleyebilmeleri, özellik-
            lerini açıklayıp açınımını çizebilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

            Dersin başında ön bilgilerin hatırlatılması ve ders sürecinde prizmanın temel elemanlarının
            pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere  gösterdiğiniz çeşitli görsellerin geometrik şekillerden
            hangilerine  benzediğini  sorarak  öğrencilerin  ön  bilgilerini  hare-
            kete geçiriniz. “Mimarlıkta  dar açılı köşe bitişleri, tasarım ve inşa
            açısından  zorlayıcı  olsa  da  diğer  taraftan  yenilikçi  ve  ilham  verici
            tasarımların önünü açıyor. Binalarda gün ışığından en verimli şe-
            kilde faydalanmak amacıyla bazı yüzleri üçgen olan prizmatik mi-
            mariler ve kuleler tasarlanmaya başlanmıştır. Üçgen yüzler başta
            bir problem olarak algılanmasına rağmen tasarımda bir avantaja
            dönüştürülerek daha yaşanabilir mekânlar yaratmak için kullanıl-
            maktadır. Trafiğin yoğun olduğu bölgelerde yol taraflarına dayanan
            köşeler sayesinde gürültüden etkilenen mekânların en aza indiril-
            mesi amaçlanmaktadır. Doğal ışık olabildiğince verimli kullanılarak
            pasif  iklimlendirmeye  yardımcı  olunmuştur.”  diyerek  öğrencilerin
            dikkatini çekiniz.


            İşleniş              Kullanılan Malzemeler
                                •  Üç Adet Üçgen Piramit
                                •  Cetvel


            Üçgen prizmanın;
            •  tabanlarının birbirine paralel iki eş üçgensel bölge olduğunu,
            •  yan yüzlerinin dikdörtgensel bölgelerden oluştuğunu,
            •  yüksekliğinin tabanları arasındaki uzaklık olduğunu,
            •  tabanda yer alan geometrik şekle göre adlandırılan bir geometrik cisim olduğunu öğrencilerin
               hatırlamasını sağlayınız.



          222
          222
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229