Page 228 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 228

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Üçgen Prizma ve Üçgen Piramidin Hacimleri Arasındaki İlişkiyi Keşfedelim





                        Uygulama - 3







                 Süre: 40 dakika

                 Hedef lenen Beceriler


                    •  Akıl Yürütme                          •  Yaratıcı Düşünme
                    •  İlişkilendirme                        •  İletişim
                    •  Problem Çözme                         •  Uzamsal Düşünme

              Hedefler



              Öğrencilerin üçgen prizma ve üçgen piramidin özelliklerini söyleyebilmeleri ve üçgen prizmanın
              hacmi ile üçgen piramidin hacmi arasındaki ilişkiyi fark edebilmeleri hedeflenir.

              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Ders  sürecinde  üçgen  piramit  ile  üçgen  prizmanın  hacimleri  arasındaki  ilişkiyi  keşfetme
              aşamasında kullanılabilir.

              Dikkat Çekme


              Hacim kavramının ne olduğunu ve üç boyutlu cisimlerin hacminin nasıl bulunduğunu sora-
              rak öğrencilerin dikkatlerini çekiniz.


              İşleniş              Kullanılan Malzemeler
                                  •  Cetvel


                                                                                     A
              Öğrencilerden üç tane üçgen piramidi şeffaf üçgen priz-
              manın içine yerleştirmelerini isteyiniz.                          B               C
              Öğrencilerden  aşağıdaki  soruları  cevaplamalarını  isteyi-
              niz.
              •  Her bir üçgen piramidin hacmi hakkında ne söylenebilir?
              •  Üçgen prizmanın hacmi ile üçgen piramidin hacmi ara-
                sında nasıl bir ilişki vardır?
                                                                                      A'
              [!] Öğrencilere materyalde bulunan üçgen piramitlerin ta-                        C'
              banları aynı ve  yükseklikleri eşit olduğundan  hacimleri-       B'
              nin de eşit olduğunu fark ettiriniz.
                                                                                        h
              [!] Öğrencilere üçgen piramitlerden birinin hacminin üç-
              gen prizmanın hacminin    1   ü kadar olduğunu söyleyiniz.              B           B'
                                       3                                  A
                                                                                                      C'
                                                                                     C






          22626
          2
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232