Page 228 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 228
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Üçgen Prizma ve Üçgen Piramidin Hacimleri Arasındaki İlişkiyi Keşfedelim
Uygulama - 3
Süre: 40 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme • Yaratıcı Düşünme
• İlişkilendirme • İletişim
• Problem Çözme • Uzamsal Düşünme
Hedefler
Öğrencilerin üçgen prizma ve üçgen piramidin özelliklerini söyleyebilmeleri ve üçgen prizmanın
hacmi ile üçgen piramidin hacmi arasındaki ilişkiyi fark edebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Ders sürecinde üçgen piramit ile üçgen prizmanın hacimleri arasındaki ilişkiyi keşfetme
aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Hacim kavramının ne olduğunu ve üç boyutlu cisimlerin hacminin nasıl bulunduğunu sora-
rak öğrencilerin dikkatlerini çekiniz.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Cetvel
A
Öğrencilerden üç tane üçgen piramidi şeffaf üçgen priz-
manın içine yerleştirmelerini isteyiniz. B C
Öğrencilerden aşağıdaki soruları cevaplamalarını isteyi-
niz.
• Her bir üçgen piramidin hacmi hakkında ne söylenebilir?
• Üçgen prizmanın hacmi ile üçgen piramidin hacmi ara-
sında nasıl bir ilişki vardır?
A'
[!] Öğrencilere materyalde bulunan üçgen piramitlerin ta- C'
banları aynı ve yükseklikleri eşit olduğundan hacimleri- B'
nin de eşit olduğunu fark ettiriniz.
h
[!] Öğrencilere üçgen piramitlerden birinin hacminin üç-
gen prizmanın hacminin 1 ü kadar olduğunu söyleyiniz. B B'
3 A
C'
C
22626
2