Page 226 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 226

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Hediye Paketi Yapalım





                        Uygulama - 2







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler


                    •  Akıl Yürütme                          •  Yaratıcı Düşünme
                    •  İlişkilendirme                        •  İletişim
                    •  Problem Çözme                         •  Uzamsal Düşünme

              Hedefler


              Öğrencilerin prizma ve piramitlerin ayrıt uzunluklarını belirleyebilmeleri ve üçgen prizmanın yü-
              zey alan bağıntısını oluşturabilmeleri hedeflenir.

              Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


              Dersin işlenişinde alan bağıntısının elde edilmesi amacıyla kullanılabilir.

              Dikkat Çekme

              Öğrencilerin üçgen prizmaların yüzey alan bağıntısına ulaşabilmeleri için prizmanın tanı-
              mını, aşağıda belirtilen özelliklerini ve üçgen prizmanın temel elemanlarını hatırlamalarını
              sağlayınız.

              (Prizmaların tabanları birbirine eş ve paraleldir. Yan yüzeyleri dikdörtgensel bölgedir. Yüzey-
              lerin kesiştikleri doğru parçaları prizmanın ayrıtlarıdır. Ayrıtların kesiştikleri noktalar prizma-
              nın köşeleridir. Üst tabanın bir noktasından alt tabana indirilen dikmeye yükseklik denir. Dik
              prizmalarda yan ayrıtlar aynı zamanda yüksekliktir. Alan, cismin 2 boyutlu uzayda kapladığı
              yer olarak tanımlanır. Alanı bulmak için bir dikdörtgenin içerisine yerleştirilebilecek birimka-
              re sayısı bulunur. Bunun için bir sıradaki birimkare sayısı ile sıra sayısı çarpılır.)



                                Kullanılan Malzemeler
              İşleniş            •  Hediye Paketi Malzemesi
                                •  Yapıştırıcı                                                     YAPIŞTIRICI
                                •  Makas


              •  Üçgen prizmanın açınımını gösterip yüzeyleri tanımlayarak bu yüzeylerin alanlarının hesapla-
                nabileceğine dikkat çekiniz.
              •  “Çikolata; geçmiş zamanda temini zor olan, yalnızca özel günlerde tüketilen bir yiyecekti. Çi-
                kolatanın ana maddesi olan kakao çekirdeği değerli olduğu için Aztekler zamanında para ola-
                rak da kullanılırdı. Amerika kıtasının keşfinden sonra kakao çekirdekleri ile tanışan Avrupalı-
                lar, kakao çekirdeklerini ilk kez 7 Temmuz 1550’de Avrupa’ya getirmiştir. Kakao çekirdekleriyle
                çikolatayı tanıyan Avrupa’dan sonra çikolata  tüketimi  dünya  genelinde  yangınlaşmaya
                başlamıştır. Çikolatanın fazla tüketilmesinin sonucunda ise 7 Temmuz dünya genelinde
                Çikolata Günü olarak kutlanmaya başlanan özel bir gün olmuştur.”





          22424
          2
   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231