Page 68 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 68
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Karınca Etkinliği
Uygulama - 1
Süre: 30 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Problem Çözme
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• İletişim
Hedefler
Öğrencilerin küpün ayrıt uzunluğu ile cisim köşegeni uzunluğu arasındaki ilişkiyi belirleyebil-
mesi ve küpün cisim köşegeni ile ilgili problemleri çözebilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Küpün ayrıtı, yüzey köşegeni ve cisim köşegeni kavramlarının somutlaştırılması ve küpün ay-
rıt uzunluğu ile cisim köşegeni arasındaki ilişkinin keşfettirilmesi aşamalarında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
• Sınıfa küp şeklinde bir kutu getiriniz.
• Öğrencilere küpün köşelerini göstererek öğrencilerden birbirine en uzak iki köşeyi belirlemele-
rini isteyiniz.
Kullanılan Malzemeler
İşleniş • Tahta kalemi
G
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve her gruba cisim köşegenli küpler H
veriniz.
• Öğrencilerden küpün köşelerini bir tahta kalemi yardımıyla isim- F
lendirmelerini isteyiniz. E
• “B noktasından yola çıkan bir hareketli en kısa yoldan E noktası- C
na varıyor. Buna göre bu hareketlinin aldığı yol kaç santimetre- D
dir?” sorusunu öğrencilere yöneltiniz.
• “Hareketli, aynı mesafedeki yolu B noktasından başlayıp başka B
hangi noktalara giderek alabilir?” sorusunu öğrencilere sorunuz. A
[!] D ve G noktası
66