Page 80 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 80

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  3 Boyuttan 2 Boyuta Geçmek






                        Uygulama - 1









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  Uzamsal Düşünme
               •  Geometrik Düşünme
               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  İlişkilendirme



            Hedefler


            Öğrencilerin çeşitkenar dörtgen dik prizmanın özelliklerini keşfedebilmesi ve çeşitkenar dörtgen
            dik prizma ile açınımını açıklayabilmesi hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

            Derste ana kavramların öğretilmesi amacıyla kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Odanızın  boş  bir  köşesinde  taban  ölçüleri  birbirinden  farklı,  dörtgen  şeklinde  bir  bölgeye
            dekorasyon  amaçlı  bir  dolap  tasarımı  yapmak  isteyen  bir  marangoza  ihtiyacı  olan  ölçüleri
            nasıl verirdiniz? Kullanılacak ahşap parçaların boyutlarını ve sayılarını nasıl tanımlardınız?

            İşleniş



            Çeşitkenar  dörtgen  dik  prizma  materyalinin  sayısına  göre  sınıftaki  öğrencileri  gruplara
            ayırınız, gruplara materyali incelemeleri için zaman veriniz. Ardından öğrencilere şu soruları
            yöneltiniz:
            •  Bu katı cisim bildiğiniz hangi cisme benziyor?
            •  Bu cisim neden prizmadır?
            •  Prizmalar isimlendirilirken hangi özellikleri kullanılıyor?
            •  Bu cismin tabanlarının şekli aynı mıdır?
            •  Bu cismin tabanlarındaki şekillerin ayrıt uzunlukları eşit midir?

            [!]  Öğrencilere  materyalin  tabanının  çeşitkenar  dörtgen  olan  bir  prizma  olduğunu
            söyleyiniz.











          78
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85