Page 80 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 80
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ 3 Boyuttan 2 Boyuta Geçmek
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Uzamsal Düşünme
• Geometrik Düşünme
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
Hedefler
Öğrencilerin çeşitkenar dörtgen dik prizmanın özelliklerini keşfedebilmesi ve çeşitkenar dörtgen
dik prizma ile açınımını açıklayabilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Derste ana kavramların öğretilmesi amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Odanızın boş bir köşesinde taban ölçüleri birbirinden farklı, dörtgen şeklinde bir bölgeye
dekorasyon amaçlı bir dolap tasarımı yapmak isteyen bir marangoza ihtiyacı olan ölçüleri
nasıl verirdiniz? Kullanılacak ahşap parçaların boyutlarını ve sayılarını nasıl tanımlardınız?
İşleniş
Çeşitkenar dörtgen dik prizma materyalinin sayısına göre sınıftaki öğrencileri gruplara
ayırınız, gruplara materyali incelemeleri için zaman veriniz. Ardından öğrencilere şu soruları
yöneltiniz:
• Bu katı cisim bildiğiniz hangi cisme benziyor?
• Bu cisim neden prizmadır?
• Prizmalar isimlendirilirken hangi özellikleri kullanılıyor?
• Bu cismin tabanlarının şekli aynı mıdır?
• Bu cismin tabanlarındaki şekillerin ayrıt uzunlukları eşit midir?
[!] Öğrencilere materyalin tabanının çeşitkenar dörtgen olan bir prizma olduğunu
söyleyiniz.
78