Page 82 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 82
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Takı Kutusunu Boyayalım
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Uzamsal Düşünme
• Geometrik Düşünme
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
Hedefler
Öğrencilerin çeşitkenar dörtgen dik prizmanın hacmi, taban alanı ve yüzey alanı arasındaki
ilişkiyi fark edebilmesi hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Derste ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere
“Hacmi ve ayrıt uzunlukları belli olan bir çeşitkenar dörtgen dik prizma materyalinin taban
alanını nasıl bulabiliriz?” sorusu yöneltilir.
İşleniş
Öğrencilere aşağıdaki problemi yöneltiniz.
Ayşe'ye çeşitkenar dörtgen dik prizma şeklinde bir takı kutusu hediye edilmiştir. Ayşe hacmi
ve ayrıt uzunlukları bilinen çeşitkenar dörtgen dik prizma biçimindeki takı kutusunu renkli
kâğıtla kaplamak istiyor.
Buna göre Ayşe hacmini bildiği bu takı kutusunu kaplamak için en az kaç santimetrekarelik
renkli kâğıt kullanmalıdır?
80