Page 82 - Lise Matematik Materyal Seti - 1
P. 82

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Takı Kutusunu Boyayalım






                        Uygulama - 2









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler

               •  Uzamsal Düşünme
               •  Geometrik Düşünme
               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  İlişkilendirme



            Hedefler


            Öğrencilerin çeşitkenar dörtgen dik prizmanın hacmi, taban alanı ve yüzey alanı arasındaki
            ilişkiyi fark edebilmesi hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Derste ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılabilir.

            Dikkat Çekme


            Öğrencilere
            “Hacmi ve ayrıt uzunlukları belli olan bir çeşitkenar dörtgen dik prizma materyalinin taban
            alanını nasıl bulabiliriz?” sorusu yöneltilir.


            İşleniş

            Öğrencilere aşağıdaki problemi yöneltiniz.


            Ayşe'ye çeşitkenar dörtgen dik prizma şeklinde bir takı kutusu hediye edilmiştir. Ayşe hacmi
            ve ayrıt uzunlukları bilinen çeşitkenar dörtgen dik prizma biçimindeki takı kutusunu renkli
            kâğıtla kaplamak istiyor.


            Buna göre Ayşe hacmini bildiği bu takı kutusunu kaplamak için en az kaç santimetrekarelik
            renkli kâğıt kullanmalıdır?
















          80
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87