Page 138 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 138
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Kesik Silindirin Hacim ve Yüzey Alanını Hesaplama
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• Tahmin Etme
Hedefler
• Öğrencilerin dik dairesel silindirden kesip çıkarılan parçanın hacmini hesaplayabilmeleri,
• Dik dairesel silindirden kesilen parça çıkarıldıktan sonra kalan hacmi hesaplayabilmeleri,
• Silindirden kesilen parça çıkarıldıktan sonra kalan yüzey alanını hesaplayabilmeleri,
• Dik dairesel silindir ile kesik silindir arasındaki niceliksel farkları (alan, hacim vb.) ifade edebilmeleri
hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Silindirin ve kesik silindirin uzunluk, alan ve hacim bağıntılarını oluşturabilmek için, dersin
işleniş ve derinleştirme bölümlerinde kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere; “Kesik silindir şeklindeki cisimlere örnek verebilir misiniz? Bu şekildeki yapıların
yapım ve kullanım açısından, avantaj ve dezavantajları neler olabilir?” şeklinde sorular
yöneltilebilir.
İşleniş
• Öğrencilere hacim ve yüzey alanı kavramları arasındaki farkı D
hatırlatacak, silindirin hacmi ve alanıyla ilgili ön bilgilerini harekete
geçirecek sorular sorunuz.
• Yandaki şekli tahtaya yansıtarak cismin yüzey alanını ve hacmini
hesaplamalarını isteyiniz.
• Materyali göstererek yüzey alanı bulma ile ilgili çözüm önerilerini C 16
sunmalarını sağlayınız.
• Kesit alanını, özelliklerini, bu alanın hesaplanıp hesaplanamayacağını 6
sorarak düşünmelerini sağlayınız.
• Öğrencilere materyalin dönel kapağının açık ve kapalı olması
durumlarında kesit alanı ile yanal yüzey alanında bir değişme olup A O 4 B
olmadığını sorunuz.
136