Page 138 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 138

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Kesik Silindirin Hacim ve Yüzey Alanını Hesaplama






                        Uygulama - 1









               Süre: 40 dakika

               Hedeflenen Beceriler


               •  Akıl Yürütme
               •  Problem Çözme
               •  İlişkilendirme
               •  Tahmin Etme



            Hedefler


            •  Öğrencilerin dik dairesel silindirden kesip çıkarılan parçanın hacmini hesaplayabilmeleri,
            •  Dik dairesel silindirden kesilen parça çıkarıldıktan sonra kalan hacmi hesaplayabilmeleri,
            •  Silindirden kesilen parça çıkarıldıktan sonra kalan yüzey alanını hesaplayabilmeleri,
            •  Dik dairesel silindir ile kesik silindir arasındaki niceliksel farkları (alan, hacim vb.) ifade edebilmeleri
               hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı

            Silindirin ve kesik silindirin uzunluk, alan ve hacim bağıntılarını oluşturabilmek için, dersin
            işleniş ve derinleştirme bölümlerinde kullanılabilir.

            Dikkat Çekme

            Öğrencilere; “Kesik silindir şeklindeki cisimlere örnek verebilir misiniz? Bu şekildeki yapıların
            yapım  ve  kullanım  açısından,  avantaj  ve  dezavantajları  neler  olabilir?”    şeklinde  sorular
            yöneltilebilir.

            İşleniş


            •  Öğrencilere  hacim  ve  yüzey  alanı  kavramları  arasındaki  farkı                  D
               hatırlatacak, silindirin hacmi ve alanıyla ilgili ön bilgilerini harekete
               geçirecek sorular sorunuz.
            •  Yandaki şekli tahtaya yansıtarak cismin yüzey alanını ve hacmini
               hesaplamalarını isteyiniz.
            •  Materyali göstererek yüzey alanı bulma ile ilgili çözüm önerilerini   C                16
               sunmalarını sağlayınız.
            •  Kesit alanını, özelliklerini, bu alanın hesaplanıp hesaplanamayacağını   6
               sorarak düşünmelerini sağlayınız.
            •  Öğrencilere  materyalin  dönel  kapağının  açık  ve  kapalı  olması
               durumlarında kesit alanı ile yanal yüzey alanında bir değişme olup   A      O  4     B
               olmadığını sorunuz.





          136
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143