Page 140 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 140
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Kaç Tane?
Uygulama - 2
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• Tahmin Etme
Hedefler
Öğrencilerin dönel kapaklı kesik silindirin yüzey alanını hesaplayabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin işlemsel bilgi aşamasında, konunun diğer matematik konularıyla ilişkilendirilerek
öğrenmenin pekiştirilmesi amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Aşağıdaki soruları öğrencilere yöneltiniz.
• Yüksek basınçlı sıvı taşıyan boruların %99'u neden silindir şeklindedir? Yüksek basınçlara
dayanabilir diğer silindirik yüzeyler, kaplar, tüpler, otomobillerdeki borular, su depoları, şişeler,
pet şişeler, cam şişeler, deodorant şişeleri, oksijen depoları, tüp lambaları, enerji tasarruflu
ampuller çoğunlukla silindiriktir.
• Gazlar neden silindirik cisimlerin içinde depolanır?
İşleniş
Kullanılan Malzemeler
• 1 x 1 cm lik Kâğıt Parçaları
2
• Materyalin ayrıt uzunluklarını ölçerek "Materyali 1x1 cm2 lik kâğıt parçaları ile kaplamak
istediğimizde kaç tane kâğıt parçasına ihtiyacımız olabilir?" sorusunu öğrencilere sorunuz ve
tartışmalarını sağlayınız.
• Öğrencilere materyalin yüzeyini 1x1 cm2 lik kâğıt parçaları ile kaplatarak kaç tane kâğıt
kullandıklarını sorunuz.
• Tahmin ettikleri sonuçlar ile kaplarken kullandıkları kâğıt sayılarını öğrenciler ile beraber
karşılaştırınız.
138