Page 144 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 144

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Derinleştirme












            •  Materyali açık / kapalı konuma getirerek öğrencilerin yakından incelemelerini sağlayınız.  Farklı
               bir yerden kesilse de bu şekilde tam bir kapanmanın mümkün olup olmayacağını tartışmalarını
               sağlayınız. Kesme açısının daralıp genişlemesiyle hangi durumların oluşacağını fark etmelerini
               sağlayınız.
            •  Bu  silindirin  içine  hangi  geometrik  şekillerin  tamamen  yerleştirilebileceğini  sorunuz.  Uygun
               düzlemsel şekillerin (kare, dikdörtgen, üçgen, daire, beşgen, vb.) en uzun kenar ölçümlerinin
               silindirin çap uzunluğu ve yüksekliğinden daha kısa olması gerektiği sonucuna ulaşmalarını
               sağlayınız.
            •  Öğrencilere kesik silindiri göstererek açınımını tahmin etmelerini isteyiniz. Tahminlerini kâğıda
               çizerek göstermelerini ve bu çizimleri tartışmalarını sağlayınız. Kesik silindirin yan yüzey alanına
               boya sürerek çizim yaptıkları kâğıtları üzerine sarıp boya baskısını kâğıdın üzerine alınız. Şekilde
               hata varsa nereden kaynaklandığını ve neden böyle düşündüklerini tartışmalarını sağlayınız.
            •  Silindirin kapağının hem açık hem de kapalı olduğu konumda yanal yüzey alanını boyayarak
               baskı  alınız.  Baskıda  oluşan  alanları  karşılaştırmalarını  sağlayınız.  Öğrencilerden  alanın
               korunmadığı sonucuna ulaşmalarını bekleyiniz.

            Disiplinlerde Kullanıma Yönelik Fikirler


            Sayılar ve cebir öğrenme alanında, Riemann Toplamı konusunda kullanılabilir.


















































          142
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149