Page 144 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 144
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Derinleştirme
• Materyali açık / kapalı konuma getirerek öğrencilerin yakından incelemelerini sağlayınız. Farklı
bir yerden kesilse de bu şekilde tam bir kapanmanın mümkün olup olmayacağını tartışmalarını
sağlayınız. Kesme açısının daralıp genişlemesiyle hangi durumların oluşacağını fark etmelerini
sağlayınız.
• Bu silindirin içine hangi geometrik şekillerin tamamen yerleştirilebileceğini sorunuz. Uygun
düzlemsel şekillerin (kare, dikdörtgen, üçgen, daire, beşgen, vb.) en uzun kenar ölçümlerinin
silindirin çap uzunluğu ve yüksekliğinden daha kısa olması gerektiği sonucuna ulaşmalarını
sağlayınız.
• Öğrencilere kesik silindiri göstererek açınımını tahmin etmelerini isteyiniz. Tahminlerini kâğıda
çizerek göstermelerini ve bu çizimleri tartışmalarını sağlayınız. Kesik silindirin yan yüzey alanına
boya sürerek çizim yaptıkları kâğıtları üzerine sarıp boya baskısını kâğıdın üzerine alınız. Şekilde
hata varsa nereden kaynaklandığını ve neden böyle düşündüklerini tartışmalarını sağlayınız.
• Silindirin kapağının hem açık hem de kapalı olduğu konumda yanal yüzey alanını boyayarak
baskı alınız. Baskıda oluşan alanları karşılaştırmalarını sağlayınız. Öğrencilerden alanın
korunmadığı sonucuna ulaşmalarını bekleyiniz.
Disiplinlerde Kullanıma Yönelik Fikirler
Sayılar ve cebir öğrenme alanında, Riemann Toplamı konusunda kullanılabilir.
142