Page 142 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 142
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Uygulama - 3
Hangisi Değişmez?
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• Problem Çözme
• İlişkilendirme
• Tahmin Etme
Hedefler
Öğrencilerin;
• Kesik silindirin açınımını tahmin edebilmeleri,
• Dik dairesel silindirin tabanına paralel veya dik olmayan bir düzlemle kesildiğinde yüzey alanının
değiştiğini fark edebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Silindire ait temel elemanlar ile kesik silindire ait temel elemanların karşılaştırılması amacıyla
kullanılır.
Dikkat Çekme
Öğrencilere materyali göstererek gerçek hayatta bu modele benzeyen yapı örneklerine
rastlayıp rastlamadıkları sorulur.
İşleniş Kullanılan Malzemeler
• Işıklı Lazer Aracı
• Öğrencilere silindirin yüzeyinde hangi geometrik şekillerin olduğunu sorunuz. Cevapları
tahtaya yazdırınız. Materyal üzerinde hangi geometrik şekillerin bulunduğunu lazer yardımıyla
gösteriniz. Farklı açılardan lazer ışığı tutularak işaret edilen yol boyunca kesildiğinde hangi
şekillerin oluştuğunu tartışmalarını sağlayınız.
• Şekil 1'deki gibi silindir tabana paralel olan bir düzlem ile kesildiğinde kesit yüzeyinin daire
olduğunu, Şekil 2'deki gibi silindir tabanına dik bir düzlem ile kesildiğinde oluşan kesit yüzeyinin
dikdörtgen olduğunu öğrencilere gösteriniz.
• Silindir farklı konumdaki düzlemler ile kesildiğinde oluşacak kesit yüzeylerinin şekillerinin neler
olabileceğini öğrencilerle tartışınız.
[!] Materyal üzerinde lazerle yapılan uygulamalar GeoGebra ortamında desteklenebilir.
140