Page 224 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 224

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Sonsuza Doğru





                        Uygulama - 1







                 Süre: 40 dakika

                 Hedeflenen Beceriler

                 •  Akıl Yürütme
                 •  İlişkilendirme
                 •  Matematiksel Modelleme



             Hedefler


             Öğrencilerin sonsuz küçükler kavramını ve geometrik dizi kavramını açıklayabilmeleri he-
             deflenir.

             Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


             Dersin başında ön bilgileri hatırlatma ve ana kavramların öğrenilmesinin ardından pekiş-
             tirme amacıyla kullanılabilir.


             Dikkat Çekme


             “ ∞ ” sembolünü tahtaya çizerek öğrencilere sembolün anlamını sorunuz. Ardından “  -∞ ”
             sembolünü gösterip onun da anlamını sorunuz. Öğrencilerden bu iki işaret arasında bir
             ilişki kurmalarını isteyiniz. Tahtaya sayı doğrusu çizerek öğrencilere  ∞  ve  -∞  kavramları-
             nın sayı doğrusu ile nasıl bir ilişkiye sahip olduğunu görmelerini sağlayınız.
             Sonsuzluk kavramına ilişkin sadece sonsuz büyüme değil aynı zamanda sonsuz küçül-
             meye de dikkat çekiniz.


             İşleniş



             •  Üç farklı renkteki dik dairesel silindiri masaya koyunuz.
             •  Mavi renkli silindirden bir dilim alınız.
             •  Sarı dilimleri mavi dilimin üzerine koyarak dilimlerin büyüklükleri arasındaki ilişkiyi
                öğrencilere sorunuz.
             •  Son durumda sarı renkli dilimlerin üzerine kırmızı renkli dilimler koyarak dilimlerin bü-
                yüklükleri arasındaki ilişkiyi öğrencilerin görmesini sağlayınız.

















          222
          222
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229