Page 224 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 224
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Sonsuza Doğru
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• Matematiksel Modelleme
Hedefler
Öğrencilerin sonsuz küçükler kavramını ve geometrik dizi kavramını açıklayabilmeleri he-
deflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Dersin başında ön bilgileri hatırlatma ve ana kavramların öğrenilmesinin ardından pekiş-
tirme amacıyla kullanılabilir.
Dikkat Çekme
“ ∞ ” sembolünü tahtaya çizerek öğrencilere sembolün anlamını sorunuz. Ardından “ -∞ ”
sembolünü gösterip onun da anlamını sorunuz. Öğrencilerden bu iki işaret arasında bir
ilişki kurmalarını isteyiniz. Tahtaya sayı doğrusu çizerek öğrencilere ∞ ve -∞ kavramları-
nın sayı doğrusu ile nasıl bir ilişkiye sahip olduğunu görmelerini sağlayınız.
Sonsuzluk kavramına ilişkin sadece sonsuz büyüme değil aynı zamanda sonsuz küçül-
meye de dikkat çekiniz.
İşleniş
• Üç farklı renkteki dik dairesel silindiri masaya koyunuz.
• Mavi renkli silindirden bir dilim alınız.
• Sarı dilimleri mavi dilimin üzerine koyarak dilimlerin büyüklükleri arasındaki ilişkiyi
öğrencilere sorunuz.
• Son durumda sarı renkli dilimlerin üzerine kırmızı renkli dilimler koyarak dilimlerin bü-
yüklükleri arasındaki ilişkiyi öğrencilerin görmesini sağlayınız.
222
222