Page 226 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 226
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Parçadan Örüntüye
Uygulama - 2
Süre : 40 dakika
Hedeflenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• Matematiksel Modelleme
Hedefler
Öğrencilerin silindir dilimleri arasındaki ilişkiyi fark edip örüntü oluşturabilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Derste ana kavramların pekiştirilmesi aşamasında kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Öğrencilere “Bir karpuzu 3 bıçak darbesiyle en çok kaç eş
parçaya ayırabilirsiniz?” sorusunu sorunuz.
İşleniş
• Öğrencileri gruplara ayırınız ve materyalleri dağıtınız.
• Her renkten kullanılmak koşulu ile silindirler oluşturunuz.
• Öğrencilere “Her renkten kullanmak koşulu ile en az kaç parçayla bir silindir
oluşturulabilir?” sorusunu yöneltiniz. Öğrencilerin görseldeki sonuca ulaşmalarını
bekleyiniz.
[!] 6 parça.
1/16 1/16
1/4 1/4 1/16 1/16
1/16 1/16
1/16
1/16 1/16 1/8
1/16 1/16
1/4 1/8
1/16 1/4
2
22424