Page 42 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 42

LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ  Dik Yamuğu Döndürüyorum






                        Uygulama - 1









               Süre: 40 dakika

               Hedef lenen Beceriler

               •  Akıl Yürütme
               •  İlişkilendirme
               •  Problem Çözme





            Hedefler
            Öğrencilerin kesik koninin, bir dik yamuğun dik kenarı etrafında 360 derece döndürülmesi ile
            oluşacağını keşfedebilmeleri hedeflenir.

            Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı


            Bu uygulama, dönel kesik koninin tanımı yapılırken kullanılabilir.

            Dikkat Çekme

            Dikkatlerini çekmek amacıyla öğrencilere; “Evlerinizde yetiştirdiğiniz çiçeklerin saksılarının
            hangi geometrik cisme benzediklerini söyler misiniz? Abajur, saksı, çorba kasesi, kâğıt bardak
            gibi nesnelerin benzerlikleri nelerdir?” vb. sorular sorulabilir.

            İşleniş



            Aşağıdaki yönergeyi öğrencilere uygulayınız:
            •  Öğrencilere  materyalin  içindeki  dönen  aparatın  hangi
               geometrik şekle benzediğini sorunuz.
            •  Dik  dairesel  koni  ile  ilgili  hatırlatmalar  yapıldıktan
               sonra  öğrencilerden  materyalin  içindeki  dik  yamuğun
               döndürülmesiyle  nasıl  bir  cisim  oluşacağını  açıklamalarını
               isteyiniz.
            •  Öğrencilerin dik dairesel koni ile dönel kesik koni arasında
               karşılaştırma yapmalarını isteyiniz.
            •  Öğrencilerden     dik    yamuk     şeklindeki    aparatın
               döndürülmesiyle  elde  edilen  materyalin  isminin  ne
               olabileceğini söylemelerini isteyiniz.

            [!] Öğrencilerden “Dönel Kesik Koni” yanıtını bekleyiniz.










          40
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47