Page 42 - Lise Matematik Materyal Seti - 2
P. 42
LİSE MATEMATİK MATERYAL SETİ Dik Yamuğu Döndürüyorum
Uygulama - 1
Süre: 40 dakika
Hedef lenen Beceriler
• Akıl Yürütme
• İlişkilendirme
• Problem Çözme
Hedefler
Öğrencilerin kesik koninin, bir dik yamuğun dik kenarı etrafında 360 derece döndürülmesi ile
oluşacağını keşfedebilmeleri hedeflenir.
Uygulama Aşaması ve Kullanım Amacı
Bu uygulama, dönel kesik koninin tanımı yapılırken kullanılabilir.
Dikkat Çekme
Dikkatlerini çekmek amacıyla öğrencilere; “Evlerinizde yetiştirdiğiniz çiçeklerin saksılarının
hangi geometrik cisme benzediklerini söyler misiniz? Abajur, saksı, çorba kasesi, kâğıt bardak
gibi nesnelerin benzerlikleri nelerdir?” vb. sorular sorulabilir.
İşleniş
Aşağıdaki yönergeyi öğrencilere uygulayınız:
• Öğrencilere materyalin içindeki dönen aparatın hangi
geometrik şekle benzediğini sorunuz.
• Dik dairesel koni ile ilgili hatırlatmalar yapıldıktan
sonra öğrencilerden materyalin içindeki dik yamuğun
döndürülmesiyle nasıl bir cisim oluşacağını açıklamalarını
isteyiniz.
• Öğrencilerin dik dairesel koni ile dönel kesik koni arasında
karşılaştırma yapmalarını isteyiniz.
• Öğrencilerden dik yamuk şeklindeki aparatın
döndürülmesiyle elde edilen materyalin isminin ne
olabileceğini söylemelerini isteyiniz.
[!] Öğrencilerden “Dönel Kesik Koni” yanıtını bekleyiniz.
40