Page 30 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 30

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




                Disiplin                                                         1            Grup
        10.8                Coğrafya, Felsefe                           Süre
                Alanları                                                       Hafta       Çalışması

                                                KAZANIMLAR

               Coğrafya                                      Felsefe

             10.2.7. Güncel verilerden yararlanarak Türkiye   10.3.6. Siyaset felsefesinin konusunu ve
             nüfusunun yapısal özelliklerini analiz eder.  problemlerini açıklar.
             Türkiye nüfusunun cinsiyet yapısı verilirken    c. Öğrencilerin ülkemizde yaşanan sorunlardan
             toplumsal cinsiyet adaleti ve eşitliğine değinilir.  birini araştırarak birey, toplum ve devlet ilişkileri
                                                              bağlamında tartışmaları sağlanır.


             Ödev Konusu     Toplumsal Cinsiyet Adaleti ve Eşitliği Bağlamında Birey ve Devlet İlişkileri
             Amacı           Türkiye nüfusunun yapısal özelliklerinden hareketle toplumsal cinsiyet eşitliğini birey,
                             toplum ve devlet ilişkileri bağlamında değerlendirebilme.
             Genel Beceriler  Bilgi Okuryazarlığı, Araştırma Becerisi, Yaratıcı Düşünme, Eleştirel Düşünme Becerisi
             Alan Becerisi   Değişim ve Sürekliliği Algılama, Kanıt Kullanma, Felsefi Düşünme Becerisi, Felsefe
                             Okuryazarlığı Becerisi
             Açıklama        Öğrencinin nüfus ile ilgili istatistiksel bilgilere ulaşmasını, bu bilgilerden amaca uygun
                             olanları ayırt etmesini ve tablo okumasını gerektiren bu ödev öğrencide araştırma
                             becerisini geliştirir. Öğrenci ulaştığı bilgilerin nedenlerini analiz ettikten sonra durumun
                             birey-toplum ilişkileri açısından değerlendirilmesi eleştirel ve yaratıcı düşünme becerile-
                             rinin gelişmesini sağlar. Öğrencilerin birbirlerinden öğrenmesini sağlamak ve öğrenciye
                             geri bildirim verebilmek için değerlendirme yazıları sınıfta paylaşılmalıdır.
             Yönerge           1. https://data.tuik.gov.tr adresinden Türkiye nüfusunun yapısal özellikleri ile ilgili bilgi
                                 toplayınız.
                               2. Bu bilgilerden cinsiyete ilişkin olanları ayırınız.
                               3. Cinsiyetler arasında belirgin farkların olduğu konuları not alınız.
                               4. Bu farkların nedenlerini birey, toplum ve devlet ilişkileri bağlamında değerlendiren
                                 bir yazı yazınız. (Yazınızda, kadınların ve kız çocuklarının aile üyeleriyle, aile dışın-
                                 daki bireylerle ve devletle olan ilişkilerinin, erkeklerin bu ögelerle ilişkisinden farklı
                                 olan yönlerini değerlendirebilirsiniz.)
             Ölçme ve
             Değerlendirme   Ek 5 Dereceli Puanlama Anahtarı


























           30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35