Page 33 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 33
Disiplinler Arası Ödev Rehberi
Disiplin 1
10.11 Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Felsefe Süre Bireysel
Alanları Hafta
KAZANIMLAR
Türk Dili ve Edebiyatı Tarih Felsefe
B.1. Farklı türlerde metinler 10.4.3. Osmanlı 10.3.3. Bilim felsefesinin
yazar. coğrafyasındaki bilim, kültür, konusunu ve problemlerini
sanat ve zanaat faaliyetleri ile açıklar.
B.2. Yazacağı metnin türüne bunlara bağlı olarak sosyal
göre konu, tema, ana düşünce, hayatta meydana gelen a. “Bilim nedir?”, “Bilimsel
amaç ve hedef kitleyi belirler. yöntem nedir?”,
değişimleri analiz eder.
“Bilimin değeri nedir?”
B.3. Yazma konusuyla ilgili
a. Türk dünyasında yetişmiş problemlerinden hareketle
hazırlık yapar.
olan bilim insanlarına bilim felsefesinin konusu
a. Konuyla ilgili okuma ve (Akşemseddin, Ali Kuşçu ve kısaca açıklanır.
araştırma yaptırılır. Uluğ Bey) ve çalışmalarına b. Bilim felsefe ilişkisi üzerinde
değinilir.
b. Yazısında kullanacağı bilgi, durulur.
gözlem, düşünce, duygu,
izlenim ve deneyimleriyle
ilgili notlar çıkarması ve
görsel, işitsel dokümanlar
bulması veya hazırlaması
sağlanır.
c. Araştırma, kaynaklara
ulaşma, genel ağı doğru ve
etkin kullanma, not alma ve
özetleme teknikleri üzerinde
durulur.
d. Konuyu sınırlamanın
önemine değinilir.
Ödev Konusu Akşemsedin, Ali Kuşçu ve Uluğ Bey Örnekleri Üzerinden “Bilimin Değeri”
Amacı Bilimin değerini, Akşemsedin, Ali Kuşçu ve Uluğ Bey örnekleri üzerinden değerlendire-
bilme.
Genel Beceriler Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerisi Tarihsel Kavrama, Tarihsel Analiz ve Yorum, Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma,
Felsefi Okuryazarlık
Açıklama Öğrencinin konuda verilen bilim insanlarından birinin hayatı ve çalışmalarından yola
çıkarak bilimin değerini irdelediği bir makale yazması beklenir.
Yönerge 1. Akşemseddin, Ali Kuşçu ve Uluğ Bey’den sadece birisini seçiniz.
2. Seçtiğiniz bilim insanının hayatı ve çalışmalarını araştırınız.
3. Elde ettiğiniz bilgilerden yola çıkarak “bilimin değeri” hakkında bir makale yazınız.
4. Makaleleri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Ölçme ve Ek 6 Dereceleme Ölçeği
Değerlendirme
33