Page 38 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 38

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




                Disiplin                                                         3            Grup
        10.16               Türk Dili ve Edebiyatı, Felsefe             Süre
                Alanları                                                       Hafta       Çalışması

                                                KAZANIMLAR

               Türk Dili ve Edebiyatı                        Felsefe

             A.3.13. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli   10.4.3. Bir konu hakkında felsefi bir deneme yazar.
             yazarlarını ve eserlerini sıralar.
                                                             a. Felsefi denemenin ne olduğu ve nasıl yazıldığı
               b. Geleneksel tiyatroda ise kalıplaşmış ünlü   açıklanır.
                 oyunlara (Örnek: Kanlı Nigâr) ve ünlü meddah,
                                                             b. Tutarlı, sistematik ve temellendirilmiş bir felsefi
                 kavuklu, pişekâr ve Karagözcülere (Kel Hasan,
                                                              denemenin yazılması sağlanır
                 Abdürrezzak, İsmail Dümbüllü vs.) değinilir.
             Ödev Konusu     Hacivat ve Karagöz Oyunu Üzerinden Günlük Hayatta Kavramları Doğru Kullanmanın
                             Önemi
             Amacı           Düşünme ve akıl yürütmede dili doğru kullanmanın önemini açıklayabilme.

             Genel Beceriler  İş Birliği, Takım Çalışması ve Liderlik
             Alan Becerisi   İletişim ve İş Birliği, Medya Okuryazarlığı, Yaratıcı Düşünme, Felsefi Düşünme Becerisi
             Açıklama        Karagöz ve Hacivat oyun metninin, kavram karmaşasını gösterecek nitelikte olmasına
                             dikkat edilmelidir.
             Yönerge           1.  Genel ağ aracılığı ile Karagöz ve Hacivat örnek oyun metinlerinden birini seçiniz.
                               2.  Sınıf içerisinde canlandırmak üzere metni çalışınız.
                               3.  Yanlış anlaşılan kavramları tespit ederek yanlış anlamaların anlamayı ve anlaşmayı
                                 nasıl değiştirdiğine yönelik bir yazı yazınız.
                               4.  Uygun kıyafetler giyerek sınıf ortamında bu metni canlandırınız.
                               5.  Oyunun ardından yanlış anlama üzerine yazdığınız metni sınıfa okuyunuz.
             Ölçme ve
             Değerlendirme   Ek 6 Dereceleme Ölçeği



































           38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43