Page 38 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 38
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin 3 Grup
10.16 Türk Dili ve Edebiyatı, Felsefe Süre
Alanları Hafta Çalışması
KAZANIMLAR
Türk Dili ve Edebiyatı Felsefe
A.3.13. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli 10.4.3. Bir konu hakkında felsefi bir deneme yazar.
yazarlarını ve eserlerini sıralar.
a. Felsefi denemenin ne olduğu ve nasıl yazıldığı
b. Geleneksel tiyatroda ise kalıplaşmış ünlü açıklanır.
oyunlara (Örnek: Kanlı Nigâr) ve ünlü meddah,
b. Tutarlı, sistematik ve temellendirilmiş bir felsefi
kavuklu, pişekâr ve Karagözcülere (Kel Hasan,
denemenin yazılması sağlanır
Abdürrezzak, İsmail Dümbüllü vs.) değinilir.
Ödev Konusu Hacivat ve Karagöz Oyunu Üzerinden Günlük Hayatta Kavramları Doğru Kullanmanın
Önemi
Amacı Düşünme ve akıl yürütmede dili doğru kullanmanın önemini açıklayabilme.
Genel Beceriler İş Birliği, Takım Çalışması ve Liderlik
Alan Becerisi İletişim ve İş Birliği, Medya Okuryazarlığı, Yaratıcı Düşünme, Felsefi Düşünme Becerisi
Açıklama Karagöz ve Hacivat oyun metninin, kavram karmaşasını gösterecek nitelikte olmasına
dikkat edilmelidir.
Yönerge 1. Genel ağ aracılığı ile Karagöz ve Hacivat örnek oyun metinlerinden birini seçiniz.
2. Sınıf içerisinde canlandırmak üzere metni çalışınız.
3. Yanlış anlaşılan kavramları tespit ederek yanlış anlamaların anlamayı ve anlaşmayı
nasıl değiştirdiğine yönelik bir yazı yazınız.
4. Uygun kıyafetler giyerek sınıf ortamında bu metni canlandırınız.
5. Oyunun ardından yanlış anlama üzerine yazdığınız metni sınıfa okuyunuz.
Ölçme ve
Değerlendirme Ek 6 Dereceleme Ölçeği
38