Page 34 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 34

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




                Disiplin                                                         4            Grup
        10.12               Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya     Süre
                Alanları                                                       Hafta       Çalışması

                                                KAZANIMLAR

               Türk Dili ve Edebiyatı        Tarih                          Coğrafya

             C.1.2. Konuşmanın konusunu,    10.7.4. Lonca Teşkilatının    10.2.11. Ekonomik faaliyetleri
             amacını, hedef kitlesini ve    Osmanlı ekonomik sistemi ve   temel özelliklerine göre ayırt
             türünü belirler.               toplum yapısındaki yerini analiz   eder.
                                            eder.
             C.1.3. Konuyla ilgili gözlem,                                  b. Ulaşım ve iletişimin
             inceleme veya araştırma yapar.  a. Loncaların toplumsal hayat   ekonomik faaliyetler
                                               ve mesleki eğitimdeki         üzerindeki etkilerine
             C.1.4. Konuşma metnini
                                               yerine değinilerek Osmanlı    değinilir.
             planlar.
                                               şehirlerindeki başlıca
             C.1.5. Konuşma planına            meslek grupları kısaca ele
             uygun olarak konuşma kartları     alınır.
             hazırlar.
             C.1.6. Konuşmasında
             yararlanacağı görsel ve işitsel
             araçları hazırlar.
             C.1.7. Konuşmasına uygun
             sunu hazırlar. Yazılı, görsel
             ve işitsel unsurların, sunuda
             doğru ve işlevsel olarak
             kullanımının önemi ve nasıl
             gerçekleştirileceği açıklanır.


             Ödev Konusu     Lonca Teşkilatının Ekonomik Hayat Üzerindeki Etkisi
             Amacı           Türkiye’de yer alan tarihî çarşıların ekonomi üzerindeki yerini kavrayabilme.

             Genel Beceriler  Bilgi Okuryazarlığı, İş Birliği/Takım Çalışması ve Liderlik Becerisi, İletişim Becerisi
             Alan Becerisi   İletişim ve İş Birliği, Coğrafi Gözlem, Coğrafi Sorgulama, Değişim ve Sürekliliği Algıla-
                             ma, Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma
             Açıklama        Bu ödev, yaşadığı şehirde tarihî çarşı bulunan öğrenciler ile gerçekleştirilir.
             Yönerge         Türkiye’deki tarihî çarşılardan bazıları  şunlardır:  İstanbul Kapalıçarşı, İzmir Tarihî Keme-
                             raltı Çarşısı, Gaziantep Bakırcılar Çarşısı, İstanbul Mısır Çarşısı, Bursa Ulu Çarşı, Denizli
                             Kaleiçi Çarşısı... Bu çarşılardan birinin ya da ilinizde yer alan bir çarşının tarihî özelliği ile
                             bu çarşıların şehir ekonomisine katkısını gösteren sunu hazırlayınız.
                               1.  Tarihî çarşıları genel ağ üzerinden bulunuz.
                               2.  İstediğiniz bir çarşıyı belirleyiniz.
                               3.  Çarşı esnafından yaptıkları iş hakkında bilgi alınız.
                               4.  Yapılan tespit, gözlem ve fotoğraflama çalışmalarından oluşan bir sunu hazırlayınız
                                 ve hazırladığınız çalışmayı sınıfta arkadaşlarınıza sununuz.
             Ölçme ve        Ek 5 Dereceli Puanlama Anahtarı
             Değerlendirme











           34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39