Page 34 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 34
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin 4 Grup
10.12 Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya Süre
Alanları Hafta Çalışması
KAZANIMLAR
Türk Dili ve Edebiyatı Tarih Coğrafya
C.1.2. Konuşmanın konusunu, 10.7.4. Lonca Teşkilatının 10.2.11. Ekonomik faaliyetleri
amacını, hedef kitlesini ve Osmanlı ekonomik sistemi ve temel özelliklerine göre ayırt
türünü belirler. toplum yapısındaki yerini analiz eder.
eder.
C.1.3. Konuyla ilgili gözlem, b. Ulaşım ve iletişimin
inceleme veya araştırma yapar. a. Loncaların toplumsal hayat ekonomik faaliyetler
ve mesleki eğitimdeki üzerindeki etkilerine
C.1.4. Konuşma metnini
yerine değinilerek Osmanlı değinilir.
planlar.
şehirlerindeki başlıca
C.1.5. Konuşma planına meslek grupları kısaca ele
uygun olarak konuşma kartları alınır.
hazırlar.
C.1.6. Konuşmasında
yararlanacağı görsel ve işitsel
araçları hazırlar.
C.1.7. Konuşmasına uygun
sunu hazırlar. Yazılı, görsel
ve işitsel unsurların, sunuda
doğru ve işlevsel olarak
kullanımının önemi ve nasıl
gerçekleştirileceği açıklanır.
Ödev Konusu Lonca Teşkilatının Ekonomik Hayat Üzerindeki Etkisi
Amacı Türkiye’de yer alan tarihî çarşıların ekonomi üzerindeki yerini kavrayabilme.
Genel Beceriler Bilgi Okuryazarlığı, İş Birliği/Takım Çalışması ve Liderlik Becerisi, İletişim Becerisi
Alan Becerisi İletişim ve İş Birliği, Coğrafi Gözlem, Coğrafi Sorgulama, Değişim ve Sürekliliği Algıla-
ma, Tarihsel Sorgulamaya Dayalı Araştırma
Açıklama Bu ödev, yaşadığı şehirde tarihî çarşı bulunan öğrenciler ile gerçekleştirilir.
Yönerge Türkiye’deki tarihî çarşılardan bazıları şunlardır: İstanbul Kapalıçarşı, İzmir Tarihî Keme-
raltı Çarşısı, Gaziantep Bakırcılar Çarşısı, İstanbul Mısır Çarşısı, Bursa Ulu Çarşı, Denizli
Kaleiçi Çarşısı... Bu çarşılardan birinin ya da ilinizde yer alan bir çarşının tarihî özelliği ile
bu çarşıların şehir ekonomisine katkısını gösteren sunu hazırlayınız.
1. Tarihî çarşıları genel ağ üzerinden bulunuz.
2. İstediğiniz bir çarşıyı belirleyiniz.
3. Çarşı esnafından yaptıkları iş hakkında bilgi alınız.
4. Yapılan tespit, gözlem ve fotoğraflama çalışmalarından oluşan bir sunu hazırlayınız
ve hazırladığınız çalışmayı sınıfta arkadaşlarınıza sununuz.
Ölçme ve Ek 5 Dereceli Puanlama Anahtarı
Değerlendirme
34