Page 36 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 36
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Disiplin 2
10.14 Coğrafya, Felsefe Süre Bireysel
Alanları Hafta
KAZANIMLAR
Coğrafya Felsefe
10.4.1. Afetlerin oluşum nedenlerini ve özelliklerini 10.4.3. Bir konu hakkında felsefi bir deneme yazar.
açıklar.
a. Felsefi denemenin ne olduğu ve nasıl yazıldığı
10.4.2. Afetlerin dağılışları ile etkilerini ilişkilendirir. açıklanır.
10.4.3. Türkiye’deki afetlerin dağılışları ile etkilerini b. Tutarlı, sistematik ve temellendirilmiş bir felsefi
ilişkilendirir. denemenin yazılması sağlanır.
10.4.4. Afetlerden korunma yöntemlerini açıklar.
b. Ülkemizde depremler başta olmak üzere,
afetlere karşı bilinç oluşturmanın önemi
üzerinde durulur.
c. Afetlerin meydana gelme sürecinde bireylere
düşen sorumluluklara değinilir.
Ödev Konusu Afetlerden Korunma Amaçlı Çevre Eğitiminin Önemine Dair Felsefi Metin Yazımı
Amacı Türkiye’de meydana gelen afetler ve bu afetlerden korunmak için çevre eğitiminin öne-
mini kavrayabilme.
Genel Beceriler Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme
Alan Becerisi Coğrafi Gözlem, Harita Becerisi, Akıl Yürütme, Sorgulama, Analitik Düşünme
Açıklama Öğrenci, afeti öğretmeniyle kararlaştırır.
Yönerge Türkiye’de meydana gelen başlıca afetleri tespit ediniz. Bu afetlerden korunmak için
verilecek çevre eğitimini katılımcılık, sorgulayıcılık, bütünsellik, doğa merkezli eğitim
başlıklarından hareketle felsefi bir deneme yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
Ölçme ve
Değerlendirme Ek 3 Öz Değerlendirme Formu II
36