Page 36 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 36

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




                Disiplin                                                         2
        10.14               Coğrafya, Felsefe                           Süre                Bireysel
                Alanları                                                       Hafta

                                                KAZANIMLAR

               Coğrafya                                      Felsefe

             10.4.1. Afetlerin oluşum nedenlerini ve özelliklerini   10.4.3. Bir konu hakkında felsefi bir deneme yazar.
             açıklar.
                                                             a. Felsefi denemenin ne olduğu ve nasıl yazıldığı
             10.4.2. Afetlerin dağılışları ile etkilerini ilişkilendirir.  açıklanır.
             10.4.3. Türkiye’deki afetlerin dağılışları ile etkilerini   b. Tutarlı, sistematik ve temellendirilmiş bir felsefi
             ilişkilendirir.                                  denemenin yazılması sağlanır.
             10.4.4. Afetlerden korunma yöntemlerini açıklar.
               b. Ülkemizde depremler başta olmak üzere,
                 afetlere karşı bilinç oluşturmanın önemi
                 üzerinde durulur.

               c. Afetlerin meydana gelme sürecinde bireylere
                 düşen sorumluluklara değinilir.


             Ödev Konusu     Afetlerden Korunma Amaçlı Çevre Eğitiminin Önemine Dair Felsefi Metin Yazımı

             Amacı           Türkiye’de meydana gelen afetler ve bu afetlerden korunmak için çevre eğitiminin öne-
                             mini kavrayabilme.
             Genel Beceriler  Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme

             Alan Becerisi   Coğrafi Gözlem, Harita Becerisi, Akıl Yürütme, Sorgulama, Analitik Düşünme
             Açıklama        Öğrenci, afeti öğretmeniyle kararlaştırır.

             Yönerge         Türkiye’de meydana gelen başlıca afetleri tespit ediniz. Bu afetlerden korunmak için
                             verilecek çevre eğitimini katılımcılık, sorgulayıcılık, bütünsellik, doğa merkezli eğitim
                             başlıklarından hareketle felsefi bir deneme yazarak arkadaşlarınızla paylaşınız.
             Ölçme ve
             Değerlendirme   Ek 3 Öz Değerlendirme Formu II





























           36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41