Page 39 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 39
Disiplinler Arası Ödev Rehberi
Disiplin 4
10.17 Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya Süre Bireysel
Alanları Hafta
KAZANIMLAR
Türk Dili ve Edebiyatı Coğrafya
B.3. Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar. 10.2.8. Tarihî metin, belge ve haritalardan
yararlanarak dünyadaki göçlerin nedenleri ve
b. Yazısında kullanacağı bilgi, gözlem, düşünce,
sonuçları hakkında çıkarımlarda bulunur.
duygu, izlenim ve deneyimleriyle ilgili notlar
çıkarması ve görsel, işitsel dokümanlar bulması b. Güncel mülteci göçlerine yer verilir.
veya hazırlaması sağlanır.
10.2.9. Türkiye’deki göçleri sebep ve sonuçları
d. Konuyu sınırlamanın önemine değinilir. açısından değerlendirir.
B.4. Yazacağı metni planlar. a. Cumhuriyet’ten günümüze gerçekleşen iç
ve dış göçlerin ekonomik, sosyal ve kültürel
B.6. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine
etkilerine yer verilir.
uygun yazar.
b. Türkiye’ye göç etmek zorunda kalan
a. Türle ilgili okuma kazanımlarında ifade edilen
topluluklara karşı saygılı ve paylaşımcı bir
anlatım teknikleri, anlatım biçimleri/türleri
tutum sergilemenin gerekliliği vurgulanır.
ve düşünceyi geliştirme yollarından uygun
olanlarını kullanması sağlanır.
Ödev Konusu Mahallemde, Okulumda ya da Sınıfımdaki Göçmenler
Amacı Mülteci ya da göçmen statüsündeki öğrencilerle kültür alışverişi yapabilme.
Genel Beceriler Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme Becerisi, Kültürler Arası İletişim Becerisi
Alan Becerisi Yaratıcı Düşünme, Değişim ve Sürekliliği Algılama
Açıklama Etkinlik için öğrencilerin eşleşebilecekleri yaşıtlarını bulmalarını sağlayınız. Ödeve
başlamadan önce grup arkadaşları hakkında bilgi vermelerini isteyiniz. Bu etkinlik için
özellikle sınıf ve okuldan arkadaş seçimine öncelik veriniz.
Yönerge 1. Mahallenizde, okulunuzda ya da sınıfınızda göçmen statüsündeki arkadaşlarınızla/
yaşıtlarınızla ikişer kişilik gruplar oluşturunuz.
2. Bir gününüzün nasıl geçtiğini, hobilerinizi, ailenizle ilişkilerinizi, aile bireylerinizin
özelliklerini, hayallerinizi, yemeklerinizi (en sevdiğiniz yemek, tatlı vb.), özel günleri
nasıl karşıladığınızı, eğlenme biçimlerinizi birbirinize anlattığınız videolar hazırlayınız.
3. Bu videoları kolajlayarak bir video filmi hazırlayınız.
4. Hazırladığınız videoyu sınıfta sunarak yaşadığınız deneyimi arkadaşlarınızla payla-
şınız.
5. Ödev sürecinizin sonunda tüm izlenimlerinizden ve deneyimlerinizden yola çıkarak
kendinizi arkadaşınızın yerine koyduğunuz “Ben Olsaydım” temalı seçtiğiniz türde
(öykü, şiir, anı, mektup) bir metin yazınız.
Ölçme ve Ek 6 Dereceleme Ölçeği
Değerlendirme
39