Page 31 - Disiplinler Arası Ödev Rehberi
P. 31
Disiplinler Arası Ödev Rehberi
Disiplin 2 Grup
10.9 Tarih, Felsefe Süre
Alanları Hafta Çalışması
KAZANIMLAR
Tarih Felsefe
10.4.1. Sûfîlerin ve âlimlerin öğretilerinin 10.3.5. Din felsefesinin konusunu ve sorularını
Anadolu’nun İslamlaşmasına etkisini açıklar. açıklar.
Öğrencilerin, Anadolu’nun İslamlaşmasına ve a. “Tanrı’nın varlığı ile ilgili görüşler nelerdir?”,
sosyal huzurun yeniden sağlanmasına etkisi “Evren sonlu mudur, sonsuz mudur?”,
bağlamında başlıca Türk âlim ve mutasavvıflarının “Ölümden sonra yaşam var mıdır?”
(Ahmet Yesevî, Ahî Evran, Mevlânâ Celâleddîn-î problemlerinden hareketle din felsefesinin
Rumî, Hacı Bektâş-ı Velî, Yunus Emre, Hacı konusu kısaca açıklanır.
Bayrâm-ı Velî) temel öğretilerini araştırıp ulaştıkları
b. Teoloji ve din felsefesi farkı üzerinde durulur.
sonuçları paylaşmaları sağlanır.
Ödev Konusu Sufi ve Âlimlerin Temel Öğretileri ve Din Felsefesi
Amacı Sufilerin ve âlimlerin öğretilerinin Anadolu’nun İslamlaşmasına etkisini açıklayabilme.
Genel Beceriler Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme Becerisi, İş Birliği Becerisi
Alan Becerisi Tarihsel Kavrama, Tarihsel Analiz ve Yorum, Felsefi Düşünme Becerisi, Felsefe Okurya-
zarlığı Becerisi
Açıklama Öğrencilerin koordineli ve iş birliği yaparak çalışmasına önem verilmelidir.
Yönerge 1. Öğretmeniniz rehberliğinde sınıfta altı gruba ayrılınız ve Türk âlim ve mutasavvıfla-
rından (Ahmet Yesevî, Ahî Evran, Mevlânâ Celâleddîn-î Rumî, Hacı Bektâş-ı Velî,
Yunus Emre, Hacı Bayrâm-ı Velî) birini seçiniz.
2. Bu Türk âlim ve mutasavvıflarının temel öğretilerini genel ağ kullanarak araştırınız.
3. Bu âlimlerin faaliyetlerinin teoloji alanına mı yoksa din felsefesi alanına mı ait oldu-
ğuna dair görüşlerinizi gerekçelendirerek yazınız.
4. Fon kartonu kullanarak bulduğunuz bilgileri üzerine yapıştırınız. Tüm Türk âlim ve
mutasavvıfları ile ilgili hazırladığınız fon kartonları sınıfta sergileyiniz.
Ölçme ve Ek 1 Grup Değerlendirme Formu
Değerlendirme Ek 2 Öz Değerlendirme Formu I
31