Page 23 - Ortaöğretime Uyum Haftası - Uyum Klavuzu
P. 23

a.   Değerlendirme Toplantısı: Ortaöğretime Uyum Programı’nı takiben, örneğin okulların açıldı-
            ğı ilk hafta içinde öğretmen ve yöneticilerle birlikte Ortaöğretime Uyum Programı’nın değer-
            lendirileceği bir toplantı yapmak önerilmektedir. Bu toplantıda uyum programının nasıl geçtiği,
            öğrenci ve velilerden ne tür geri  bildirimler alındığı, ne tür sıkıntılar yaşandığı, bir daha karşılaş-
            mamak için bu sıkıntıların nasıl aşılacağı, öğretmenlerin programa ilişkin görüş ve önerileri ele
            alınabilir.
          b.   Değerlendirme Formları: Ortaöğretime Uyum Programı’nın değerlendirilmesi kapsamında
            geliştirilen ve okulunuzla paylaşılacak olan değerlendirme araçlarını kullanmanız gerekmekte-
            dir.
          c.   Öğrenci ve veli geri bildirimleri: Ortaöğretime Uyum Programı’nın sonunda öğrenci ve ve-
            lilerden sözel ya da yazılı geri bildirimler almanız, bir sonraki yıl uygulayacağınız uyum progra-
            mı için size yol gösterecektir. Geri bildirimleri sözlü ve yazılı  olarak almanız önemlidir. Böylece
            uyum programı sırasında iyi yaptığınız uygulamaları ve geliştirmeniz gereken yanları görme
            fırsatınız olacaktır.
          d.   Branş öğretmenlerinin gözlemleri: Branş öğretmenleri ve belletici öğretmenlerin uyum prog-
            ramına katılan öğrencilerle katılmayan öğrencilerin akademik performans, sosyal beceriler, aka-
            demik beceriler, sınıfa ve okula/pansiyona uyum sağlama, sınıf içi davranışlar gibi konulardaki
            farklılıkları gözlemlemesi önemlidir.
          e.   Rehberlik servisini ziyaret: Okul rehber öğretmenleri hazırlık ve 9. sınıf öğrencileri ile pansiyon-
            da kalan öğrencilerin uyumdan kaynaklanan sorunlarla kendilerine başvurma durumlarına ba-
            kabilirler. Ortaöğretime Uyum Programı’nın sınıf rehber öğretmenleri ve belletici öğretmenlere
            de bazı beceriler kazandırması beklenmektedir. Öğretmenlerin sınıf içindeki veya pansiyondaki
            sorunları ele alış biçimleri ya da uyumdan kaynaklanan sorunlara yaklaşımlarındaki olası deği-
            şimler programın değerlendirilmesi noktasında dikkate alınmalıdır.

          f.   Yoklama kayıtları: Bu göstergelerin yanında, programı değerlendirebileceğiniz bir başka gös-
            terge de bu seneki hazırlık ve 9. sınıfların devam durumlarının geçen seneki hazırlık ve 9. sınıf-
            ların kayıtlarıyla karşılaştırılmasıdır. Ortaöğretime Uyum Programı’na katılan öğrencilerin devam
            oranlarının daha yüksek olması beklenmektedir.



























                                                                      21
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28